کد خبر: ۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 07
محققان کشور موفق به طراحی و تولید تردمیل های هوشمندی شدند که با استفاده از آن می توان یک تور پیاده روی با افرادی که در نقاط مختلف یک شهر هستند راه انداخت.
به گزارش آی تابناک : علی موید، مدیر یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح «تردمیل هوشمند» اظهار کرد: ما در این شرکت بعد از هوشمند سازی لوازم خانگی به حوزه تجهیزات پزشکی وارد شدیم تا بتوانیم محصولات ایرانی هوشمند را با قابلیت های جدید تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا موفق شدیم تردمیل های هوشمندی را طراحی کنیم، ادامه داد: این تردمیل طوری طراحی شده که فرد می تواند در گوشه ای از منزل با دوستان خود و در هر مکانی که تمایل دارد پیاده روی کنند.

به گفته موید، استفاده از عینک های سه بعدی این تردمیل، فرد را در محیطی قرار می دهد که بتواند همزمان با چند نفر از دوستان، در یک مکان مجازی پیاده روی کنند.

این محقق با بیان اینکه تردمیل هوشمند در قالب یک استارت آپ به نتیجه رسیده است، بیان کرد: در کنار طراحی این تردمیل هوشمند، اپلیکیشنی را طراحی کردیم که هر فرد بتواند با تلفن همراه خود با این تردمیل ارتباط بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مکان هایی در داخل و خارج کشور در اپلیکیشن این تردمیل تعبیه شده است، ادامه داد: اپلیکیشن تردمیل و تلفن همراه فرد، همواره به روز می شود تا افراد راحت تر و با امکانات جدید تری از تردمیل بهره ببرند.

موید با بیان اینکه نمونه اولیه این تردمیل ساخته شده و منتظر سرمایه گذار هستیم، گفت: این طرح نمونه داخلی ندارد ولی نمونه خارجی دارد که از نظر قیمتی با نمونه خارجی قابل رقابت است.

این محقق با بیان اینکه می توان با استفاده از این تردمیل یک تور پیاده روی راه اندازی کرد، افزود: سیستمی که تردمیل را هوشمند می کند را می توان روی همه تردمیل ها نصب کرد.

وی ادامه داد: معمولا پنل الکترونیکی تردمیل  از پرهزینه ترین بخش های تردمیل است که این محصول هوشمند نیاز به پنل ندارد.

این طرح تحقیقاتی در ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در بخش مهندسی پزشکی به نمایش گذاشته شد.





منبع :  مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار