کد خبر: ۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 07
در ادامه‌ی برگزاری رویدادهای جذاب به مناسبت جشن ۱۰ سالگی بیت‌کوین، محصول لوکس و فوق‌العاده‌ی یکی از تولیدکنندگان پیشرو ساعت رونمایی شد.

به گزارش آی تابناک : هوبلو، کمپانی سوئیسی تولیدکننده‌ی ساعت‌های لوکس، همزمان با جشن ده‌ سالگی بیت‌کوین، یک ساعت مچی لوکس و اختصاصی با طراحی اقتباسی از بیت‌کوین معرفی کرد.

همانطور که انتظار می‌رود، خرید این ساعت تنها با ارز رمزپایه‌ی بیت‌کوین امکان‌پذیر است. این ساعت در حقیقت یک مدل جدید در رده‌ی محصولات سری BIG BANG MECA–10 است با این تفاوت که طراحی آن آمیخته با طرح‌واره‌های ارزهای دیجیتال است.

hublot watch

هوبلو تنها ۲۱۰ عدد از این ساعت لوکس تولید ‌می‌کند که این حجم تولید ما را به یاد ۲۱ میلیون بیت‌کوینی که نهایتاً وجود خواهد داشت، می‌اندازد.

هرکدام از ساعت‌های این سری یک بدنه ۴۵ میلیمتری سرامیکی خواهند داشت. نکته‌ی بسیار جالب، حکاکی یک کد اختصاصی و یکتا بر روی قاب دور بدنه است که برآمده از اطلاعات تراکنش پرداخت بیت‌کوینی آن است.

hublot watch

البته این ساعت یک یادمان برای ادای احترام به ساتوشی ناکاموتو نیست، چراکه اگر قرار باشد چنین چیزی ساخته شود، انتظار می‌رود بیشتر تداعی کننده مفهوم بلاک‌چین و سایر مفاهیم حوزه‌ی ارزهای دیجیتال باشد. در بند این ساعت مدل BIG BAND P2P یک طراحی چشم‌نواز تعبیه شده است که هوبلو آن را یادآور شبکه‌ی اتصالات کامپیوترهایی که پول‌های مجازی روی آن کار می‌کنند، می‌داند.

آن‌ها برای رونمایی این ساعت این ویدئوی تاثیرگذار را تولید کرده‌اند. تماشای نماد سکه‌ی بیت‌کوین در حرکت اجزای ساعت بسیار دلنشین است.

موضوع جالب دیگر در این ساعت، تداوم کارکرد موتور آن به مدت ۱۰ روز بدون نیاز به بسته‌شدن روی دست یا کوک مجدد است. ظاهراً این مدت ۱۰ روزه نیز تصادفی بدست نیامده است، بلکه طبق اعلام وب‌سایت هوبلو این عدد نیز نمایانگر گرامی‌داشت ۱۰ سالگی بیت‌کوین است. هرچند سازنده چنین ادعایی درخصوص این زمان ۱۰ روزه دارد، اما در حقیقت اینچنین نیست. سایر ساعت‌های سری MECA-10 همگی از همین میزان تدوام کارکردی موتور برخوردارند. شاید هم هوبلویی‌ها برای تکمیل ویژگی‌های جذاب این محصول و شناساندن هرچه بهتر آن، این حقه‌ی زیرکانه را به‌کار برده‌اند.

باوجود اینکه هوبلو دیروز در یک رویداد خاص و به‌یادماندنی از این ساعت رونمایی کرد، اما اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی آن ارائه نداد. براساس اعلام مجله‌ی بلومبرگ، هوبلو این ساعت را به ارزش بیت‌کوینی معادل حدود ۲۵۰۰۰ دلار به فروش خواهد رساند.

هوبلو با اشاره به اینکه یک برند سازنده ساعت پیشرو در جهان برای اولین بار اقدام به پذیرش رمزارز در پرداخت‌ها نموده است، عنوان کرد که شرکت کارگزاری آسیایی OS Limited مدیریت تراکنش‌های خرید را در چارچوب یک همکاری دوجانبه به‌عهده خواهد داشت.

Hublot Watch Bitcoin

فضای محل برگزاری رویداد رونمایی نیز همانند یک تونل جادویی طراحی شده بود، به نحوی که با هدایت میهمانان به سمت یک صفحه نمایش تعاملی، آن‌ها را با دنیای رمزارزها بویژه سازوکارهای پرداخت بیت‌کوینی آشنا می‌کرد.





منبع : the nextweb
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار