کد خبر: ۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 06
در دنیایی زندگی می کنیم که اطراف ما پر شده از انواع سنسورها، دوربین ها و میکروفون هایی که هر کدام می توانند وسیله مناسبی برای جاسوسی و شنود غیر قانونی مکالمات ما باشند. به همین خاطر کم نیستند افرادی که وب کم لپتاپشان را با چسب برق می پوشانند یا گوشی خود را اکثراً در کشوی میز نگهداری می کنند.

به گزارش آی تابناک : کمپانی اپل نیز با آگاهی از شرایط کنونی و برای بهبود امنیت حریم خصوصی کاربران، در مک بوک پرو و مک بوک ایرهای جدید خود از فناوری تازه ای استفاده کرده که موقع بستن لپتاپ، ارتباط میکروفون را به صورت فیزیکی قطع می کند.

قابلیت مذکور که به لطف چیپ T2 اپل در دسترس قرار گرفته، به دلیل قطع ارتباط فیزیکی، امکان حملات نرم افزاری و کنترل اسپیکر (مانند بدافزار فروت فلای) را از هکرها می گیرد. البته ویژگی جدید برای دوربین مک بوک های مورد اشاره در نظر گرفته نشده چرا که به گفته اپل، پس از بستن لپتاپ عملاً دوربین کارایی خود را از دست می دهد.

شنود

از کار افتادن فیزیکی میکروفون با بسته شدن درب لپتاپ گام مهمی در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران و جلوگیری از شنود مکالمات آنهاست، اما این قابلیت فقط با بستن مک بوک ها میکروفون را غیر فعال می کند و زمانی که لپتاپ به صورت باز روی میز باشد، قطع ارتباط فیزیکی آن ممکن نیست.

برای قطع ارتباط میکروفون حتماً باید درب دستگاه بسته شود

این موضوع خصوصاً زمانی که کاربر درب دستگاه خود را به دلایل مختلفی نبسته باشد مشکل ساز شده و نمی تواند جلوی دسترسی هکرها به صداهای منتشر شده در محیط را بگیرد. از این رو به نظر می رسد اگر اپل یک کلید اختصاصی (مانند کلید سکوت آیفون) برای قطع ارتباط فیزیکی میکروفون در نظر می گرفت، خیال کاربران به طور کلی از بابت عدم امکان شنود مکالمات راحت می شد.

البته باز هم در چنین شرایطی وب کم دستگاه می توانست به عنوان وسیله ای برای نقض حریم خصوصی مورد استفاده قرار گیرد که راهکارهایی مانند زدن چسب نواری یا پنهان کردن دوربین در یکی از کلیدهای کیبورد، می توانند مؤثر واقع شوند.





منبع : بیزینس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار