کد خبر: ۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 06
گزارش شده یک پسر نوجوان ۱۵ ساله‌ی پانزده ساله استرالیایی موفق شده مقام اول بزرگترین مسابقات بین‌المللی پهپاد را از آن خود کند.

به گزارش آی تابناک : گزارش شده یک پسر نوجوان ۱۵ ساله‌ی پانزده ساله استرالیایی موفق شده مقام اول بزرگترین مسابقات بین‌المللی پهپاد را از آن خود کند.

مسابقات قهرمانی پهپاد‌رانی جهان توسط فدراسیون ورزش‌های هوایی (FAI) در شهر شنژن کشور چین برگزار شده و طی آن رودی براونینگ استرالیایی توانسته با غلبه بر ۱۲۰ شرکت کننده‌ی دیگر، به مقام نخست این مسابقات دست یابد.

همچنین وانرایا واناپونگ یازده ساله موفق شد که در قسمت زنان قهرمان شود و بتواند جایزه‌ای را نصیب خود کند. البته باید در نظر داشت که تنها ۱۳ شرکت کننده‌ی زن در این مسابقه حضور داشتند و وانرایا با مربیگری پدرش توانست، باقی داوطلبان را شکست دهد.

پهپاد

با این وجود موفقیت براونینگ ۱۵ ساله موجب شد که تیم استرالیایی شرکت کننده‌ در این مسابقات بتواند تیم‌های سوئد و کره‌جنوبی را پشت سر بگذارد و در بخش تیمی نیز قهرمان گردد.

بر اساس قوانین این مسابقات، شرکت‌کننده‌ها مجبور بودند که پهپاد‌های خود را با سرعت بسیار زیاد از مسیرهای مارپیچی و پر مانع، به سلامت عبور دهند تا به خط پایان برسند. به همین منظور شرکت کنندگان اجازه داشتند تا با استفاده از هدست‌های ویژه، به دوربین روی پهپاد خود وصل شوند تا بتوانند دید بهتری نسبت به مسیر مسابقه پیدا کنند.

پهپاد

دیروز رودی براونینگ نوجوان در جریان فینال این مسابقات برابر سه رقیب دیگرش قد علم کرد و موفق شد که با شکست دادن آنها مدال طلا این مسابقات به همراه ۲۴ هزار دلار جایزه‌ نقدی را از آن خود کند.

فدراسیون ورزش‌های هوایی مدعی شده که مسابقات پهپادرانی جزو ورزش‌هایی است که محبوبیت آن روز به روز بیشتر می‌شود و پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد. هم اکنون چنین مسابقاتی در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شوند و احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری لیگ بین المللی برای آن باشیم.

این دوره از مسابقات قهرمانی پهپاد‌رانی جهان توسط سایت‌های معروف اینترنتی استریم شده و شبکه‌‌ی چینی پرطرفدار Tencent نیز به پخش آن پرداخته است.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار