کد خبر: ۲۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 05
اپل وگوگل دو غول دنیای فناوری هستند که در بسیاری از حوزه ها با یکدیگر رقابت دارند و به تازگی دامنه رقابت آنها به تولید نرم‌افزارهای نقشه خوان پیشرفته هم رسیده است.

به گزارش آی تابناک : نسخه اولیه برنامه نقشه‌خوان اپل یک نرم افزار بسیار ضعیف بود که وجود حجم زیادی از اطلاعات غیردقیق و حتی گمراه کننده در آن باعث تمسخر این برنامه توسط برخی کاربران شد. در مقابل برنامه نقشه گوگل دارای جزئیات و امکانات فراوانی بود که با استقبال افراد مواجه شد.

نسخه جدید برنامه نقشه اپل که به تازگی عرضه شده، نسبت به نسخه قبلی بهتر است و کارشناسان معتقدند در آینده توان رقابت بیشتری در مقایسه با گوگل مپ خواهد داشت.

گوگل از طریق عرضه نسخه آی او اس برنامه نقشه خود هم اطلاعات و درآمد خوبی از طریق آیفون جمع آوری می کند و لذا اپل قصد دارد این منبع درآمدی را هم برای گوگل محدود کند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که آیفون و گوشی های اندرویدی دو رقیب جدی محسوب می شوند و بدیهی است که برای ارائه خدمات قدرتمند رقیب تلاش کنند. در برنامه نقشه جدید اپل دقت و کیفیت نقشه ها بهتر شده و جزئیاتی مربوط به برخی ساختمان های مشهور نیز در دسترس است. هر چند هنوز اطلاعات مسیریابی آن به خوبی خدمات نقشه گوگل نیست. باید منتظر ماند و دید اپل می تواند در این زمینه بر گوگل غلبه کند یا خیر.




منبع : بی جی آر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار