کد خبر: ۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 05
در سامانه پرداخت حقوق گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری بخشی برای اصلاح یا ویرایش اطلاعات ثبت شده وجود ندارد و برخی می گویند اطلاعات کدملی، سیم‌کارت، گذرنامه یا مدل گوشی را اشتباه وارد کرده‌اند و راه اصلاح اطلاعات را نمی‌دانند.
به گزارش آی تابناک : پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم حادث می شود. یکی از سوالات خریداران گوشی در رابطه با رجیستری، وارد کردن اشتباه اطلاعات گوشی مسافری در سامانه پرداخت حقوق گمرکی است.

برخی می گویند اطلاعات کدملی، شماره سیم‌کارت، گذرنامه یا مدل گوشی را اشتباه وارد کرده‌اند و می‌پرسند که راه اصلاح اطلاعات چیست؟

در حال حاضر در سامانه پرداخت حقوق گمرکی گوشی تلفن بخشی به عنوان اصلاح یا ویرایش اطلاعات وجود ندارد و از این کاربران با این سوال مواجه شده‌اند.

فارس این سوال را از کمیته اجرای رجیستری پیگیری کرده و این پاسخ را دریافت کرده است: «در حال حاضر، ثبت گوشی مسافری در دو سامانه سامانه ثبت گوشی مسافری گمرک و سامانه همتا انجام می‌شود که عدم یکپارچگی سامانه‌ها مشکلات متعددی را برای متقاضیان به وجود آورده است. معضل دیگر این است که در حالی که سامانه همتا هم صحت اطلاعات و هم تطابق آن با اطلاعات گمرک را چک می‌کند، سامانه گمرک هیچ‌گونه بررسی بر صحت اطلاعات اظهار شده انجام نمی‌دهد. بنابراین افرادی که در ارائه اطلاعات به سامانه گمرک دقت کافی نداشته‌اند، در مرحله نهایی ثبت گوشی مسافری که در سامانه همتا انجام می شود، به مشکل برخورد می کنند و نمی‌توانند گوشی‌ را که عوارض آن را پرداخت کرده‌اند ثبت کنند. برای تصحیح اطلاعاتی که به اشتباه در سامانه گمرک ثبت شده‌اند، فرد می‌تواند به‌صورت حضوری به ساختمان گمرک بالاتر از میدان ولیعصر مراجعه کند. هرچند این امکان فقط برای ساکنین تهران فراهم است و طبق گزارشات واصله در شهرستان‌ها متقاضی قادر به تصحیح اطلاعات نخواهد بود. نکته دیگر این است که اگر شناسه IMEI به اشتباه ثبت شود، فرد به هیچ‌عنوان قادر به تصحیح آن نخواهد بود. مراجعه حضوری به گمرک فقط برای تصحیح اطلاعاتی مانند شماره گذرنامه و مدل و برند می‌تواند صورت گیرد. هرچند براساس بازخوردهای گرفته شده، در مراجعات حضوری نیز گاهی مشکلات حل نشده‌اند و متقاضی نتوانسته اطلاعات خود را تصحیح کند. البته به زودی اصلاح سیستمی نیز امکان پذیر می‌شود تا اطلاعات به صورت سیستمی بررسی و اصلاح شده و نیاز به مراجعه حضوری رفع شود.»

در نهایت این کمیته از همه افرادی که قصد ثبت گوشی به صورت مسافری دارند، درخواست کرده با دقت اطلاعات خود را ثبت کنند تا در سامانه همتا با مشکل مواجه نشوند و در لحظه کد فعالسازی برای ایشان ارسال شود.

ساختمان شماره 1 گمرک در آدرس خیابان ولی عصر (عج)،  بالاتر از میدان ولیعصر(عج)، نبش کوچه ناصر واقع شده و از ساعت 8 تا 16 پاسخگوی مراجعان است؛ شماره شماره تماس با این ساختمان نیز 1 - 30-88501425 است.

همچنین یکی دیگر از سوالات شایع خریداران گوشی پس از تکمیل طرح رجیستری، زمان انتظار برای دریافت کد فعال سازی گوشی پس از ثبت اطلاعات در سامانه همتا است که پیش از این فارس پاسخ این سوال را پیگیری و منتشر کرده است.




منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار