کد خبر: ۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 04
در جدیدترین گزارش مالی ارایه شده از سوی شرکت سونی، مشاهده شده است که بخش موبایل این شرکت باز هم با کاهش درآمد روبرو بوده و این میزان به حدی است که حتی از درآمد بخش گیمینگ این شرکت نیز بیشتر شده است.

به گزارش آی تابناک : کمپانی ژاپنی به تازگی گزارشی از میزان درآمد خود در فصل مالی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که سود و زیان شرکت را در این مدت نشان می‌دهد. اما نکته‌ی جالب توجه این است که همان‌گونه که در تیتر خبر اشاره کردیم، ضرر حاصل از بخش سونی موبایل از درآمد بخش گیمینگ این شرکت نیز بیشتر شده است! درآمد بخش گیمینگ این شرکت که تقریبا منحصر به کنسول پلی استیشن است، نسبت به سال قبل ۳۱۷ میلیون دلار رشد داشته است.

با این حال بخش موبایل ضرری به مراتب بزرگ‌تر را برای این شرکت به همراه داشته است. در فصل مالی دوم امسال، سونی موبایل نسبت به مدت مشابه سال قبل با ضرری ۴۸۰ میلیون دلاری مواجه شده است. این در حالی است که فصل مالی اول ۲۰۱۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۰۰ میلیون دلار ضرر روبرو بوده است.

سونی همواره امیدوار بود که بخش پلی استیشن بتواند ضرر بخش موبایل را جبران کند، اما این بار کار برای این شرکت بسیار سخت شده است؛ به ویژه اکنون که دیگر در بازار خاورمیانه و آفریقا نیز فعالیت نخواهد کرد. اما در حالت کلی وضعیت این شرکت مطلوب است و درآمد آن در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نسبت به نیمه‌ی نخست ۲۰۱۷ بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافت.

همان‌طور که اشاره شد، بخش موبایل سونی مدتی قبل اعلام کرد که در خاورمیانه و آفریقا فعالیت نخواهد داشت و مدل‌های تولیدی خود را نیز محدودتر کرده است. همچنین، در بازارهای دیگر نیز نسبت به رقبا و حتی رقبای تازه‌کار چینی که چند سالی است پا به میدان گذاشته‌اند، جایگاه مناسبی ندارد. ظاهرا سونی اصرا به ماندن در بازار گوشی‌های هوشمند دارد و بعید است به این زودی خبر تعطیلی این بخش را بشنویم؛ اما اگر ضرر و زیان این بخش به همین صورت ادامه پیدا کند، این شرکت باید در سیاست‌های بخش گوشی‌های هوشمند خود تجدید نظر کند.




منبع : ANDROID AUTHORITY  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار