کد خبر: ۲۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 04
یکی از جدیدترین زمینه های اصلی رقابت برای سازندگان گوشی های هوشمند، نسل جدید شبکه موبایل یعنی 5G است که سال آینده اولین گوشی های مجهز به این فناوری روانه بازار خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : شیائومی با می میکس 3 اولین گوشی هوشمند سازگار با نسل پنجم اینترنت همراه را معرفی کرد و وان پلاس هم قصد دارد سال آینده اولین گوشی 5G خود را روانه بازار اروپا کند. شنیده ها حاکی از این دارند که کمپانی سامسونگ نسخه ای از پرچمدار سال آینده خود یعنی گلکسی اس 10 را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G به بازار امریکا عرضه خواهد کرد. با این اوصاف اوپراتورهای بزرگ کشورهای پیشرفته به سختی در تلاشند که زمینه ارائه خدمات مخابراتی 5G را برای سال 2019 فراهم میکنند. اما به نظر میرسد اپل قصد ندارد آیفونی با امکان پشتیبانی از این فناوری را سال آینده معرفی کند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Fast Company منتشر شده، اپل اولین آیفون 5G خود را در سال 2020 معرفی خواهد کرد. این گزارش از منبعی ناشناس که از برنامه های اپل آگاهی دارد به دست آمده است و فرد ناشناس در صحبت های خود مدعی شده اینتل تامین کننده مودم های 5G آیفون های 2020 اپل خواهد بود و مودم های 10 نانومتری 8161 این شرکت انحصارا برای اپل به تولید خواهند رسید. کوپرتینویی ها از سال 2016 از مودم های دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده کرده اند اما به نظر میرسد اپل قصد دارد ارتباط خود با کوالکام را قطع کند.

گفته میشود که آزمایشات فعلی در حال حاضر بر روی تراشه نسبتا قدیمی تر 8060 انجام میشود اما کمپانی نتایج دلگرم کننده ای را از این تراشه دریافت نکرده است. ظاهرا اینتل در تقلا است که میزان حرارت قطعات را کاهش دهد. اکثر اوپراتورهای آمریکایی تکیه بر استفاده از امواج میلی متری دارند تا یک طیف تابشی مغناطیسی با فرکانسی بین 30 تا 300 گیگاهرتز را برای شبکه 5G ارائه دهند. میزان درخواست در این باند مخابراتی نسبتا زیاد است و آزمایشات فعلی انجام شده بر روی مودم 8060 مشکلاتی را از نظر تجمع گرما دارد که باعث تاثیر گذاری منفی بر روی باتری دستگاه میشود. به گفته منبع نشر دهنده خبر، اینتل به توانایی خود برای حل این مشکل ایمان دارد اما اگر این مشکل ادامه پیدا کند، اپل از کمپانی تایوانی مدیاتک برای تامین مودم های مورد نیاز خود استفاده خواهد کرد. در منظر مقایسه هم باید گفت که سازندگان اندرویدی همچون سامسونگ، هواوی و شیائومی از مودم های X50 کوالکام استفاده خواهند کرد که احتمالا دچار مشکل حرارت بالا نیست.

تصمیم احتمالی اپل در مورد عجله نکردن و داشتن روندی کند برای معرفی آیفون 5G احتمالا خبر خوبی برای بسیاری از کاربران نیست اما با در نظر گرفتن برخی نکات متوجه میشویم که این اتفاق چندان بد نیست. درست است که گوشی هایی همچون می میکس 3 که امسال معرفی شدند و سال آینده وارد بازار میشوند از شبکه 5G پشتیبانی میکنند، اما بعید است سال آینده بستر کامل برای این فناوری فراهم باشد و حتی در تعداد کشورهای محدودی هم که 5G عرضه خواهد شد، احتمالا شاهد عملکرد درخشانی از این شبکه مخابراتی نخواهیم بود و مدتی طول میکشد تا این فناوری به شکلی بهینه در دسترس کاربران قرار بگیرد. بنابراین سال 2020 احتمالا سال شکوفایی فناوری 5G و دستگاه های مجهز به آن خواهد بود.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار