تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 04
پیامرسان واتس اپ از ابتدای ظهورش، تا به حال تبلیغات نداشته و ماژول‌های این چنینی یا تجاری در اپلیکشین خود بکار نبرده است اما گزارش شده که این دوران دیگر به سر آمده است.

به گزارش آی تابناک : نائب رییس واتس اپ «کریس دانیلز» به اعلام کرده که آگهی‌های تبلیغاتی به محبوبترین پلتفرم پیامرسان جهان اضافه خواهند شد و در قسمت وضعیت یا Status به نمایش در می‌آیند.

واتس اپ

قسمت وضعیت قابلیتی است که به استوری‌های اینستاگرام شباهت زیادی دارد و  در واقع همین ویژگی برای پیامرسان یاد شده به شمار می‌رود.کاربر می‌تواند در این قسمت متن، عکس، ویدیو کوتاه یا یک گیف را برای مدت ۲۴ ساعت بارگذاری کند.

این ویژگی در واقع یکی از قابلیت‌هایی است که اپلیکیشن‌های خانواده‌ی فیسبوک از اسنپ چت دزدیده‌اند.

کریس دانیلز علت پیش بینی ویژگی جدید در اپ واتس اپ را این گونه توصیف می کند:

«ما قصد داریم در قسمت وضعیت کاربران، تبلیغاتی را به نمایش بگذاریم. این مسئله می‌تواند موقعیت کسب درآمد برای کمپانی ما فراهم آورد. علاوه بر این کاربران اپلیکیشن واتس آپ نیز می توانند با کسب و کارهای گوناگون آشنا شوند.»

بنیانگذاران واتس اپ اصرار داشتند که هیچگاه سراغ تبلیغات نخواهند رفت اما فیسبوک این کمپانی را در سال ۲۰۱۴ میلادی به قمیت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و تمامی نقشه‌ی ‌های مؤسسانش را برآب کرد.

واتس اپ

«برایان اکتون» هم موسس پیامرسان یاد شده پیشتر درباره‌ی اتفاقات رخ داده برای اپلیکیشن خود خاطر نشان کرده بود:

«در پایان داستان، من کمپانی خود، کاربران و امنیت آنها را فروختم. من سازش را انتخاب کردم و مجبورم هر روز با انتخابم کنار بیایم.»

وی حتی پیش از رسمی شدن این اتفاق مدعی شده بود که فیسبوک بالاخره از واتس اپ استفاده‌ی تبلیغاتی خواهد کرد.

با این وجود هنوز واتس اپ رسماً این مسئله را تایید نکرده و معلوم نیست از چه تاریخی، اگهی‌های تبلیغاتی به  محبوبترین پلتفرم پیامرسان جهان اضافه خواهد شد اما کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی می‌تواند محتمل‌ترین گزینه برای این مسئله باشد.





منبع : TECHSPOT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار