کد خبر: ۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 03

به گزارش تابناک: اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر جهان معرفی شد، اما برخلاف آن چیزی که تصور می‌کنید این گوشی متعلق به کمپانی سامسونگ یا ال‌جی نیست. در واقع این گوشی توسط یک کارخانه کوچک در کالیفرنیا و با نام Royole FlexPai ساخته شده است.


گوشی Royole FlexPai اولین گوشی هوشمند قابل انعطاف در جهان است، اما در حقیقت بیشتر شبیه یک تبلت به نظر می‌آید، زمانیکه صفحات این گوشی را باز می‌کنیم نمایشگر آن 7.8 اینچ خواهد شد، البته در حالت بسته صفحه نمایش آن تنها 4 اینچ می‌باشد. جالب است که نمایشگر این گوشی هم که از جنس AMOLED می‌باشد، توسط Royole تولید شده است. این گوشی قرار است که با اندروید 9 پای که با رابط شخصی این کمپانی که Water OS شخصی سازی شده، در درون جعبه عرضه شود.


در حالیکه تمرکز اصلی این گوشی هوشمند بر روی صفحه نمایش آن است، باقی مشخصات آن نیز قابل قبول به نظر می‌رسد. این روزها پرچمداران اپل و هواوی با چیپ‌ست‌های کوالکام (اسنپدراگون 845) عرضه نمی‌شوند، اما ظاهراً این گوشی با نسل بعدی پردازنده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8150 که حتی هنوز به طور رسمی معرفی نشده، عرضه خواهد شد. این چیپ‌ست با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه عرضه می‌شود. البته اگر قصد داشته باشید برای خرید گوشی هزینه بیشتری کنید دو نسخه با 8 گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز موجود خواهد بود. در هرحال، با وجود شیار کارت حافظه، افزایش فضا تا 256 گیگابایت امکان‌پذیر است.

دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی است و در کنار صفحه نمایش و دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار گرفته است. زمانیکه گوشی باز می‌شود، می‌توان به عنوان دوربین سلفی از آن استفاده کرد و زمانیکه تا می‌شود به عنوان دوربین عقب. کمپانی Royole گفته است که لولای این گوشی می‌تواند تا 200 هزار بار، باز و بسته شود. این گوشی دارای پورت USB-C است، اما خبری از جک هدفون در آن نیست. ظرفیت باتری آن 3800 میلی‌آمپرساعت است که با قابلیت شارژ سریع Ro-Charge می‌تواند در مدت 30 دقیقه از 0% تا 80% شارژ شود.

پیش‌فروش این محصول از امروز در چین آغاز شده است. قیمت سه مدل این گوشی به ترتیب 1290، 1435 و 1865 دلار می‌باشد. البته هنوز مشخص نیست که این گوشی چه زمانی در بازار آمریکا و یا دیگر نقاط جهان به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار