کد خبر: ۲۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 03

به گزارش تابناک: گزارش مالی اپل به طور خلاصه در یک جمله قابل شرح است: "این کمپانی پول زیادی در می‌آورد!" اما به طور جدی ما حالا دقیق می‌دانیم که چقدر زیاد. اپل گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2018 خود را به تازگی منتشر کرده و اگر برای شما سوال است که چرا سه ماهه "چهارم" دلیل آن اینست که سال حساب‌های مالی 2018، سه ماه زودتر از اتمام سال بسته می‌شوند. اما به نتایج مالی که بازگردیم، مشاهده خواهیم کرد که در سه ماهه اخیر اپل واقعاً عالی عمل کرده است.

در بخش درآمد، اپل رکورد خودش را با 62.9 میلیارد دلار شکاند که این 20 درصد بالاتر از درآمد آنها در سال قبل بوده است. بخش خدماتی اپل در سال اخیر رشد چشمگیری داشته و نزدیک به 10 میلیارد دلار برای کمپانی کسب درآمد کرده است که این 25 درصد بالاتر از میزان سال قبل آن می‌باشد. در همین حال درآمد خالص اپل 14.12 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال گذشته همین زمان، رشد 32 درصدی را نشان می‌دهد و این حاکی از آنست که اپل حالا یکی از پرسودترین کمپانی‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آید. نتایج مالی مثبت اپل، سهامداران این کمپانی را هم راضی نگاه داشته است؛ آنها حالا برای هر سهم از این کمپانی 0.73 دلار دریافت خواهند کرد، البته این شاید رقم چندان بالایی به نظر نیاید، اما 15 درصد بالاتر از سال گذشته است.

پیش از این درخصوص بخش خدمات توضیح داده شد، اما فروش محصولات این کمپانی به چه صورت بود؟ طبیعی است که آیفون‌های این کمپانی همچنان درصدر باشند. در طول سه ماهی که گذشت بیش از 46 میلیون دستگاه آیفون به فروش رفته که برای شرکت در حدود 37 میلیارد دلار درآمدزایی داشته است و این بیش از نیمی از درآمد کل شرکت بوده است. این موضوع می‌تواند به خوبی نشان دهد که اپل تا چه اندازه به سه گوشی هوشمندی که هر سال معرفی می‌کند، متکی است و چطور آنها نقش تعیین کننده‌ای در وضعیت مالی شرکت دارند.

با یک حساب و کتاب ساده معلوم می‌شود که به طور میانگین از فروش هر گوشی آیفون، 793 دلار به حساب شرکت می‌آید. البته در نظر داشته باشید که این آمار تنها به سه ماهه اخیر سال اختصاص داشته که 30 سپتامبر به پایان رسید و چند هفته از معرفی آیفون‌های سال 2018 گذشته است. بنابراین آمار فروش آیفون‌های جدید به خصوص نسخه گرانقیمت iPhone XS Max تا گزارش سه ماه بعدی شامل این گزارش نمی‌شود.

در جایگاه سوم، مک‌بوک‌های اپل قرار دارند که 7.41 میلیارد دلار از فروش 5.3 میلیون دستگاه درآمد داشته‌اند، آیپدهای اپل 9.7 میلیون دستگاه فروخته شده‌اند و درآمد آنها 4 میلیارد دلار بوده است. سایر محصولات اپل مانند ایربادز، اپل واچ، اپل تی‌وی و ... میزان 4.2 میلیارد دلار برای کوپرتینویی‌ها کسب درآمد کرده‌اند. اما آیا به نظر شما آیفون‌های جدید این کمپانی باز هم می‌توانند زمینه رکوردشکنی اپل را در سال 2019 فراهم کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار