کد خبر: ۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 03
شاید برای کسانی که در هلیکوپتر اتوماتیک سیکورسکی نشسته‌اند حضور «اختیاری» خلبان آنچنان آرامش بخش نباشد.

به گزارش آی تابناک : اما به هر حال، این راهیست که دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا) پیش گرفته است.

این تکنولوژی به تازگی یکی دیگر از مراحل آزمایشی خود را در هلیکوپتر S-76B سیکورسکی با موفقیت پشت سر گذرانده است.

دارپا و سیکورسکی در حال ارزیابی سیستم ALIAS (سیستم خلبانی خودکار) در سال‌های گذشته بودند. تکنولوژی یاد شده می‌تواند در صورت موفق بودن در همه‌ی هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وقتی که این سیستم راه اندازی شود، با همه‌ی سیستم‌های هلیکوپتر از مکانیکی گرفته تا الکتریکی و تشخیص هماهنگ خواهد شد و خلبان می‌تواند با استفاده از یک تبلت سیستم را مدیریت کند.

این تکنولوژی در بیش از ۳۰۰ ساعت پرواز خودکار مورد استفاده قرار گرفت اما آخرین آزمایش کمی متفاوت است. در این آزمایش برای اولین بار کنترل هلیکوپتر سیکورسکی در اختیار خلبانی به جز خلبان‌های آموزش دیده سیکورسکی قرار گرفت. در این پرواز آزمایشی کنترل هلیکوپتر به خلبانان ارتش آمریکا سپرده شد.

در واقع این آزمایش نشان داد که به جای ساعت‌ها آموزش با هلیکوپتر‌های مختلف، یک خلبان ساده می‌تواند با استفاده از تبلت و سیستم اتوماتیک پرواز تنها در سه روز با هلیکوپتر آشنا شود و آن را به پرواز درآورد.

مهندسین سیکورسکی به دنبال این هستند تا از تکنولوژی ALIAS در هلیکوپتر‌های بلک هاوک استفاده کنند. آزمایش‌های مربوط به این فرایند قرار است در سال جدید میلادی آغاز گردد.

«گراهام دروزسکی» مدیر پروژه‌ی تکنولوژی ALIAS در دارپا در این باره می‌گوید:

ما بلک هاوک را به عنوان پلتفرمی که می‌خواهیم از همه‌ی توانایی‌های ALIAS در آن استفاده کنید انتخاب کردیم تا کنترل همه‌ی مدار‌ها و سوییچ‌ها و امکانات را در اختیار داشته باشد. در واقع تکنولوژی ALIAS‌ قرار است مثل یک کمک خلبان واقعی عمل کند. این سیستم می‌تواند هلیکوپتر را به پرواز درآورد، مسیریابی کند و رویه‌های اضطراری را به اجرا درآورد و همه‌ی کار‌های گفته شده را به بهترین شکل به انجام برساند.

در ادامه می‌توانید اطلاعات کامل تری از این تکنولوژی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار