کد خبر: ۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 03
سال گذشته مدیرعامل شرکت شیائومی اعلام کرد که این شرکت برای سال 2018 برنامه فروش 100 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه را طرح‌ریزی کرده است.

به گزارش آی تابناک : در همان زمان بسیاری از منتقدین حوزه فناوری این اعلام نظر را نوعی خیال‌پردازی و در واقع اتفاقی غیرممکن توصیف کردند. اما بنابر آماری که منتشر شده شیائومی نه تنها توانسته به برنامه اعلامی خود برسد، بلکه این هدف 2 ماه زودتر و فقط در 10 ماه محقق شده است.

آقای لی جون که مدیریت عامل شرکت شیائومی را برعهده دارد روز گذشته و در جریان سخنرانی خود در تالار ژونگ گوان کان در پکن اعلام کرد که شرکت تحت هدایت او توانسته تنها پس از گذشت 299 روز از سال جاری میلادی (تاریخ 26 اکتبر) به رقم باورنکردنی 100 میلیون گوشی فروخته شده در سراسر دنیا برسد. این عدد بسیار جلوتر از پیش‌بینی‌های قبلی بوده و بنابر آن باید بگوییم عملکرد شرکت چیزی شبیه یک رویا برای صاحبان آن بوده است.

لی جون که خود مؤسس شرکت شیائومی است و در حال حاضر معاونت اتاق بازرگانی ACFIC را برعهده دارد به صورت رسمی اعلام کرده که شرکت تحت مدیریت او توانسته سریعترین نرخ رشد را در بازار داخلی کشور چین نیز کسب کند. در ادامه او با تشکر ویژه از تیم شیائومی اعلام کرده که رمز موفقیت شیائومی در این زمینه "تلاش مستمر آنها در زمینه نوآوری در بخش های‌ مختلف و بهبود کیفیت محصولات در طول سالیان حیات شرکت بوده است".

اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم شرکت شیائومی در ساعت 11:26 بعدازظهر روز 26 اکتبر به وقت محلی توانسته رقم فروش محصولات خود را به صورت دقیق به یکصد میلیون دستگاه برساند و خبر این واقعه خوشحال کننده برای شیائومی هم در اقدامی جالب در محل پارک علم و فناوری ژانگ گوان کان به رسانه‌ها اعلام شده است که پیش از این و در سال 2010 شرکت شیائومی در آنجا تأسیس شده و کار خود را شروع کرده بود؛ محلی که رسانه‌های محلی به آن "سیلیکون ولی چینی" می‌گویند و آقای جون و بسیاری از چینی‌ها معتقدند می‌تواند درگاه جدید علم و فناوری آینده جهان باشد. البته با توجه به روند فروش شیائومی پیش‌بینی می‌شود میزان فروش کلی آنها تا پایان سال جاری میلادی به رقم 120 میلیون دستگاه برسد و برای سال آینده نیز بین 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

اما همانطور که می‌دانید شرکت‌های دیگر چینی نیز در سال 2018 عملکردی عالی داشته‌اند و برای مثال شرکت هواوی توانسته پس از سالیان متمادی در سه ماهه دوم امسال در میزان فروش، اپل را کنار گذاشته و حالا فقط سامسونگ است که می‌تواند بیشتر از این شرکت در سراسر جهان اسمارت‌فون های خود را بفروشد که البته با برنامه‌ریزی های این شرکت، پشت‌سر گذاشتن کره‌ای ها هم بسیار محتمل و قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، تا سال 2020 بزرگترین تولیدکنند‌گان دستگاه‌های تکنولوژی همگی از سرزمین اژدها خواهند بود و دیگر شرکت‌ها باید برای رتبه‌های پایین تر و اعداد بسیار کمتر در گزارش مالی خود تلاش کنند.



منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار