کد خبر: ۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 02
یک شرکت خودروسازی قصد دارد با به کارگیری پنل های خورشیدی در خودروهای برقی و بنزینی باتری های خودرو را ۳۰ تا ۶۰ درصد شارژ کند.
به گزارش آی تابناک : شرکت هیوندای از ۲۰۲۰ میلادی پنل های خورشیدی سقفی را به خودروهای برقی و بنزینی خود اضافه می کند. این اقدام در جهت کارآمدی بیشتر خودروها انجام می شود.

یکپارچه سازی پنل های خورشیدی با خودروها در مراحل بعدی شامل اضافه کردن سقف های متحرک نیمه شفاف با قابلیت جمع آوری انرژی خورشیدی  است.

این سقف های خورشیدی علاوه برافزایش کارآمدی از انتشار گازهای گلخانه ای در طیفی از خودروهای هیوندای و کیا می کاهند. به کارگیری این پنل ها به طور مستقیم باتری را شارژ می کند و از حجم کار موتورهای احتراق داخلی (ICE) نیز می کاهد.

این فناوری در ۳ مرحله توسعه می یابد. در مرحله اول پنل های سیلیکونی خورشیدی به طور انبوه تولید می شوند و روی سقف های استاندارد خودروهای هیبریدی به کار می روند. این پنل ها می توانند روزانه ۳۰ تا ۶۰ درصد یک باتری را شارژ کنند.

در مرحله دوم پنل های نیمه شفاف به خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی افزوده می شود. پنل ها باتری اصلی خودرو را شارژ می کنند. در مرحله سوم پنل های خورشیدی در ساختار خودرو یکپارچه می شود.

البته هیوندای بازه زمانی مشخصی برای اجرای سه مرحله اعلام نکرده است. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد نخستین سیستم های سقف خورشیدی را از ۲۰۱۹ به بعد در خودروها نصب کند.




منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار