کد خبر: ۲۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 01
کارشناسان ناسا، چتر نجاتی پیشرفته را مورد آزمایش قراردادند که قرار است دربدنه سفینه فضایی حامل کاوشگر مریخ نورد mars ۲۰۲۰ مورد استفاده قرارگیرد.

به گزارش آی تابناک : به گفته محققان، کاوشگر Mars ۲۰۲۰ سنگین‌تر از مریخ نورد‌های پیشین است و از این رو برای فرود ایمن در اتمسفر کره مریخ  نیاز به چتر نجاتی قدرتمند دارد.


چتر نجات ۸۲ کیلوگرمی ناسا درعرض کمتر از یک ثانیه باز می‌شود و به این ترتیب از شدت سرعت فرود سفینه حاوی مریخ نورد می‌کاهد.

شبیه سازی و آزمایش چتر نجات با استفاده از حمل چتربه وسیله موشک و اتصال نوعی ماژول هم وزن مریخ نورد مارس 2020 صورت گرفت و  بررسی فرود و باز شدن چتر برسطح آب اقیانوس انجام شد.

کارشناسان اعلام کرده اند این چتر نجات به طور رسمی برای حمل مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ مورد استفاده قرارمی گیرد.

درپرتاب مریخ نورد‌های پیشین ناسا، تنها ازیک نوع چتر نجات استفاده می‌شد و کارشناسان با توجه به دگرگون شدن وزن مریخ نورد جدید و با توجه به نیاز برای ارسال اشیای سنگین‌تر به جو سایر سیاره‌ها، چتر نجاتی تازه‌ طراحی کردند.


کارشناسان با توجه به فناوری‌های پیشرفته تعبیه شده در مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ امیدوار هستند به یافته‌هایی بیشتر درباره سابقه وجود حیات درسطح سیاره مریخ و نیز امکان زندگی درآن درآینده دست پیدا کنند.


کارشناسان ماه اوت سال ۲۰۲۰، زمانی که زمین و مریخ دریک وضعیت بسیارمناسب از همدیگر قرار دارند اعلام کرده اند را برای زمان پرتاب کاوشگر مارس ۲۰۲۰ در نظر گرفته‌اند.


مریخ نورد مارس ۲۰۲۰،  با  23 دوربین، تصاویری با کیفیت بسیار بالا از سطح سیاره دراختیار دانشمندان قرارخواهد داد.

به گفته کارشناسان، پس از صرف هزینه‌های بسیار بالا، ساخت مریخ نورد و پرتاب موفقیت آمیز آن به فضا، یکی از چالش‌های رها سازی مریخ نورد از موشک حامل آن و فرود ایمن درسطح سیاره بدون آسیب دیدن است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار