کد خبر: ۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 31
هدفون Blackloud AF1 به کاربران گوشی‌های آیفون اجازه می‌دهد تا با کمک آن بتوانند به رادیو FM محلی گوش بدهند.

به گزارش آی تابناک : این روزها بسیاری از کاربران به راحتی می‌توانند با گوشی‌های هوشمند خود به انواع موسیقی دلخواه و مورد نظرشان گوش بدهند و لذت ببرند. اما در بین کاربران، افرادی هم هستند که هنوز علاقه‌مند به برنامه‌های رادیو FMهستند.


هدست جدید داخل گوشی و سیم‌دار Blackloud AF1 به کاربران گوشی‌های آیفون کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی به برنامه‌های محلی رادیو FM گوش بدهند. گوشی‌های آیفون قدیمی‌تر از آیفون ۶، مجهز به تراشه‌ی داخلی رادیو FM بودند؛ هرچند اپل این ویژگی را فعال نکرده بود. برخی از کاربران بارها از اپل درخواست کرده بودند که رادیو اف‌ام گوشی‌های آیفون اپل را فعال کند. پیشتر نیز FCC از اپل خواسته بود تا  تراشه رادیو اف ام را در آیفون فعال کند. این درخواست برای دسترسی کاربران به خبرهای فوری در شرایط اضطراری و حفظ امنیت آن‌ها مطرح شده بود؛ هرچند جنبه‌ی سرگرمی و تفریحی هم دارد. با این وجود، با اینکه تراشه‌ی مربوط به رادیو اف‌ام در گوشی‌های آیفون وجود دارد، ولی برای فعال‌سازی این قابلیت، نیاز به آنتن و تراشه‌ی آمپلی‌فایر مناسب وجود دارد.

Soundot AF1

هرچند این موضوع را نباید نادیده بگیریم که در گوشی‌های آیفون جدیدتر، در تراشه‌ی بی‌سیم، قابلیت اتصال به رادیو FM دیگر وجود ندارد. شرکت Blackloud با طراحی و تولید هدفون داخل گوشی سیم‌دار موفق به حل این مشکل شد. Blackloud یک گیرنده‌ی اف‌ام روی هدفون Soundot AF1قرار داد که می‌تواند با کمک اپلیکیشن همراه خود، ایستگاه رادیویی مورد نظر ر انتخاب کند. قیمت این هدفون ۷۹.۸۹ دلار است. کافی است کاربران هدفون سیمی را از طریق پورت لایتنینگ به گوشی آیفون خود متصل کنند تا بتوانند به‌راحتی رادیو محلی اف‌ام را بگیرند. البته شرکت وعده داده است که در سال آینده‌ی میلادی مدل دیگری از هدفون با قابلیت اتصال به پورت USB-C به بازار عرضه کند. 

هدفون شرکت Blackloud موسوم به SOUNDOT AF1 هدفون داخل گوشی خلاقانه‌ای است که دسترسی به رادیو FM را بدون توجه به موقعیت مکانی یا حتی دستری به اینترنت دراختیار کاربران دستگاه‌های iOS‌ با درگاه لایتنینگ قرار می‌دهد. گیرنده‌ی FM داخلی هدفون AF1 به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستقیم به رادیو FM متصل شوند تا بتوانند به پادکست‌های مورد علاقه‌ی خود، برنامه‌های تلویزیونی، ورزشی، موسیقی، برنامه‌های مربوط به آب‌وهوا و خبرهای فوری گوش بدهند. برای استفاده از رادیو اف‌ام با کمک این هدفون، نیازی به اتصال به اینترنت چه به‌صورت وای‌فای یا اتصال به شبکه‌ی  4G/LTE یا فعال‌سازی تراشه‌ی FM در دستگاه iOS وجود ندارد.

گوش دادن به رادیو اف‌ام از طریق تراشه‌ی داخلی در زمان واقعی، نسبت به استریم از طریق اینترنت مزایایی دارد. در این حالت از حجم بسته‌ی اینترنت روی گوشی استفاده نمی‌شود، منجر به ذخیره‌ی شارژ باتری گوشی خواهد شد، تاخیرهای موجود در پخش استریم را ندارد و به کاربران اجازه می‌دهد زمانی که مشکل اتصال به اینترنت وجود دارد بتوانند از طریق رادیو محلی اف‌ام، در جریان خبرهای فوری قرار بگیرند.

با وجودی که قیمت تعیین‌شده برای هدفون داخل گوشی و سیمی جدید با توجه به کاربرد آن کمی بالا به‌نظر می‌رسد، اما ورزشکارانی هستند که گاهی برای شنیدن خبرهای مهم ورزشی مجبور می‌شوند یک رادیو اف‌ام کوچک همراه خود حمل کنند. این هدفون می‌تواند برای این افراد بسیار مناسب باشد. کاربران علاقه‌مند به‌دنبال کردن خبرهای ورزشی به‌راحتی می‌توانند رویدادهای ورزشی را دنبال کنند. هدفون وزن بسیار کمی دارد و به‌راحتی به گوشی آیفون وصل می‌شود و قابل حمل‌ونقل است.

در نهایت می‌تون گفت، زمانی که سرعت اینترنت پایین است یا یا امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد؛ هدفون جدید بی‌سیم داخل گوش Blackloud AF1 به کاربر کمک می‌کند به رادیو FM محلی گوش بدهد. در حال حاضر امکان خرید هدست FM جدید با قیمت ۷۹.۸۹ دلار به‌صورت مستقیم از شرکت Blackloud وجود دارد. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار