کد خبر: ۲۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 31
امروزه شرکت‌های بزرگ با بحران حفظ اطلاعات شخصی کاربران مواجه‌اند، بر اساس یک گزارش مایکروسافت اطلاعات بانکی کاربران را فاش کرده است.

به گزارش آی تابناک : بر‌اساس گزارش جدیدی که توسط DNA Money منتشر شده است، مایکروسافت اطلاعات مالی شخصی مشتریان هندی را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌ متحده قرار می‌دهد.


بر اساس این گزارش، داده‌های مشتریان بانک‌هایی که اطلاعات خود را به برنامه آفیس ۳۶۵ منتقل می‌کنند، توسط مایکروسافت در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی‌ ایالات‌ متحده قرار گرفته است. این گزارش همچنین بیان می‌کند که این بانک‌ها اطلاعی از این که اطلاعات در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرد نداشته‌اند.

تمام صندوق‌های پستی به محیط برنامه مایکروسافت Office ۳۶۵ منتقل شده‌اند، این موضوع این امکان را برای مایکروسافت فراهم می‌کند تا تحت عنوان قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) و امنیت ملی ایالات‌ متحده بتواند در صورت درخواست مقامات ایالات‌ متحده اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

- رزرو بانک هند

این گزارش افشا کرد که مایکروسافت حداقل بیش از ۳۳۶۶ بار بعد از ۴‌ هزار درخواست دولتی یا تقاضانامه، اطلاعات را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرار داده است. با توجه به قرارداد مایکروسافت با بانک‌های هند، این شرکت تنها در صورتی که درخواست از سوی دولت هند و یا یک دادگاه هندی صادر شده باشد مجاز به دسترسی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات است.

هیچ دولتی دسترسی مستقیم به هیچ‌یک از اطلاعات کاربران را ندارد.حفظ حریم خصوصی اطلاعات در بالاترین اولویت قرار دارد، مایکروسافت هرگز اطلاعات مشتریان را به اشتراک نمی‌گذارد، مگر این‌که یک حکم قانونی معتبر، سفارش و یا احضاریه در‌مورد حساب‌های خاص و یا شناسه‌های شخصی دریافت کند، که در این‌صورت آن‌ها را مطابق با قوانین حاکم و اصول مایکروسافت بررسی می‌کند و می‌سنجد، حالت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد. در اکثر مواقع به دولت‌ها گفته می‌شود که اطلاعات را از خود مشتریان تجاری بخواهند و یا به مایکروسافت اجازه دهند که به مشتریان تجاری خود اطلاع دهد که دولت اطلاعات آن‌ها را می‌خواهد.

-‌ سخنگو‌ی مایکروسافت

بانک‌هایی مانند بانک دولتی هند و بانک بارودا نیز به این گزارش واکنش نشان داده‌اند. طبق گفته‌ی SBI، در سال‌های اخیر هیچ اطلاعاتی در اختیار مایکروسافت قرار نگرفته و به اشتراک گذاشته نشده است. بانک بارودا نیز اعلام کرد حفاظت از اطلاعات مشتریان برای آن‌ها بسیار مهم است.



منبع : mspu 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار