کد خبر: ۲۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 31
آخرین بروزرسانی سیستم عامل اپل از شب گذشته در دسترس قرار گرفته و با ویژگی‌های جدیدی مثل فیس تایم گروهی، پشتیبانی از دو سیم کارت، اعمال تغییرات مفید در دوربین، اموجی‌های جدید و بسیاری دیگر در اختیار کاربران آیفون و آیپد‌ قرار گرفته است.

به گزارش آی تابناک : یکی از ویژگی‌های جدید، مربوط به فیس تایم گروهیست. این ویژگی که در مراسم WWDC در خردادماه معرفی شده بود این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به طور همزمان با ۳۲ نفر از طریق فیس تایم ارتباط برقرار کنند.

همچنین همه‌ی این ۳۲ نفر که در حال استفاده از فیس تایم هستند، می‌توانند از انیموجی و مموجی‌ها استفاده کنند تا تجربه‌ی استفاده از فیس تایم گروهی جالب تر از گذشته شود.

یکی دیگر از تغییرات بهبود عملکرد دوربین آیفون محسوب می‌شود. اگر به یاد داشته باشید وقتی اپل به معرفی آیفون‌های جدیدش می‌پرداخت، به توانایی‌های خاصی از این تلفن‌های همراه می‌بالید، خصوصا امکان کنترل عمق میدان دید به طور ریل تایم.

در حالی که این ویژگی فعلا در اختیار نبود، حالا با آخرین بروزرسانی سیستم عامل اپل در اختیار آخرین نسل از آیفون‌ها قرار گرفته است. موضوعی که زیبایی عکس‌های پرتره‌ی گرفته شده با آیفون را زیباتر از گذشته می‌نماید.

علاوه بر این اپل در آخرین بروزرسانی از iOS اصلاحاتی را برای باگ‌های مربوط به beatygate ارائه کرده تا مشکلاتش را به حداقل برساند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که از زمان عرضه در آیفون‌های جدید در دسترس قرار نگرفته بود پشتیبانی آخرین نسل از آیفون‌ها از دو سیم کارت بود. موضوعی که به طور سخت افزاری در آن‌ها تعبیه شده بود اما تنها با در اختیار داشتن iOS 12.1 قابل استفاده خواهند بود.

 

و اما یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اضافه شده به سیستم عامل iOS مربوط به عرضه‌ی اموجی‌های جدید می‌شود. این ویژگی که عموما با هر آپدیت جدید به روز می‌گردد این بار با ۷۰ اموجی جدید از راه رسیده است.

روز گذشته اپل در کنار عرضه‌ی بروزرسانی iOS 12.1، آپدیتی جدید برای اپل واچ نیز ارائه کرد. watchOS 5.1 هم ویژگی‌های جدیدی را پیش خود می‌بیند که یکی از آن‌ها مربوط به امکان شنیدن صدای فیس تایم‌های گروهیست. نسخه‌ی جدید سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل همچنین از ۷۰ اموجی اضافه شده به iOS 12.1 پشتیبانی خواهد کرد.

بروزرسانی جدید watchOS چند باگ مربوط به اپلیکیشن Walkie-Talkie را نیز از بین می‌برد که جلوی نصب آن را می‌گرفت و همچنین اجازه نمی‌داد که دعوت از این اپلیکیشن به برخی کاربران ارسال شود.

کاربران دارای آیفون از همین حالا می‌توانند با رفتن به مسیر Settings > General < Software update نسبت به بروزرسانی سیستم عامل خود اقدام کنند. حجم این بروزرسانی ۴۶۴.۴ مگابایت است.

دارندگان اپل واچ هم کافیست با رفتن به General < Software update نسبت به بروزرسانی سیستم عامل ساعت هوشمند خود اقدام کنند. این ساعت نیاز دارد که برای دریافت این بروزرسانی حداقل دارای ۵۰ درصد شارژ و همچنین در حال دریافت شارژ باشد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار