کد خبر: ۲۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 29
رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
به گزارش آی تابناک : تاکنون 43 هفته از سال 2018 میلادی سپری شده است و در بررسی مهم‌ترین رویدادهای موبایل در هفته‌ای که گذشت با اخبار جدیدی مواجه می‌شویم. در این هفته، شیائومی با معرفی دو پرچمدار جدید به لیست محصولاتش خبرساز بود. اچ تی سی،Exodus 1   را عرضه کرد و تصاویر جدید از گوشی آنر Magic 2، هوآوی رونمایی شد. خبرهای از عرضه گوشی‌های A10 سامسونگ نیز منتشر شد. وان پلاس یکی از اولین گوشی‌های هوشمند5G  خود را در سال اینده معرفی خواهد کرد و اپل خبرداد سی ام اکتبر از جدیدترین دستگاه های خود رونمایی می کند و و در خبری اعلام شد که تولید گوشی Nokia 8 Sirocco متوفق می‌شود.اگر به اخبار موبایل علاقه‌مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه‌ترین اخبار موبایل در هفته‌ای که گذشت باخبر شوید.

پرچمدار شیائومی معرفی شد

سرانجام شرکت چینی شیائومی، از گوشی می میکس 3 بدون بریدگی نمایشگر و 10 گیگابایت حافظه رم رونمایی کرد. شیائومی می میکس 3 را می‌توان نخستین گوشی به معنای واقعی تمام صفحه ساخت شیائومی دانست که شرکت سازنده آن را به مکانیزم کشویی تجهیز کرده است. از تراشه اسنپ‌دراگون 845 بهره گرفته که آن را 6، 8 یا 10 گیگابایت حافظه رم همراهی خواهد کرد. در قاب پشتی این محصول شاهد به کارگیری دو سنسور 12 مگاپیکسلی واید و تله‌فتو هستیم و این در حالی است که دوربین سلفی نیز از سنسورهای 24+2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. 475 دلار قیمت مدل پایه، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد، اندروید 9 پای، پشتیبانی از شارژر بی‎سیم 10 واتی و نسخه‌ای خاص با پشتیبانی از فناوری 5 G نیز از دیگر ویژگی های ان است؛ البته این نسخه صرفاً در بازار کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

نخستین گوشی هوشمند دنیا با 10 گیگابایت رم

شیائومی از نخستین گوشی هوشمند دنیا با 10 گیگابایت رم پرده برداشت. این گوشی Black Shark Helo نام دارد و مبتنی بر قابلیت گیمینگ توسعه یافته است. از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و از صفحه نمایش AMOLED به همراه دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. ابعاد 6.01 اینچی آن با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس 1080 در 2160 بدون بریدگی حاشیه حفظ شده است. نرخ رفرش همچنان 60 هرتز است. این گوشی گیمینگ از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و 6 / 8 گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی پیش فرض و ثابت 128 گیگابایت دارد. البته نسخه سومی نیز از این گوشی معرفی شده است که 10 گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی آن 256 گیگابایت است.  از دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 و 20 مگا پیکسلی بهره می‌برد که لنز 12 مگا پیکسلی آن دیافراگم 1.75 دارد و از تراکم پیکسلی 1.25 میکرون بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی مذکور نیز یک لنز 20 مگا پیکسلی دارد که از دیافراگم 2.2 بهره می‌برد. باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی و از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند.

گوشی HTC Exodus 1 رسما معرفی شد

شرکت HTC نخستین اسمارت فون مبتنی بر بلاک چین را به صورت رسمی معرفی کرد. قیمت این گوشی ۰.۱۵ بیت کوین و یا ۴.۷۸ اتریوم (معادل حدوداً ۹۶۰ دلار یا ۸۶۰ یورو به قیمت امروز) تعیین شده است و کاربران می‌توانند گوشی‌های سفارش داده شده را از یک ماه آینده دریافت کنند. کیف پول الکترونیک Zion محلی امن برای اطلاعات مالی و غیر مالی کاربران خواهد بود که به صورت اختصاصی توسط تایوانی ها توسعه داده شده است. در اکسدوس 1 از یک نمایشگر 6 اینچ با رزولوشن1440p+ و چیپست SD845 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده و در پشت دستگاه نیز دوربین دوگانه 16+8 مگاپیکسلی و در جلو نیز دوربین تک سنسوره 8 مگاپیکسلی به کار رفته است. باتری دستگاه نیز ظرفیت 3500 میلی آمپرس ساعت دارد و بدنه دستگاه به استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 مجهز شده است.

تصاویر زنده گوشی آنر Magic 2  رونمایی شد

به تازگی تصاویری زنده از Magic 2 در صفحه شخصی Weibo زانیلیا ژائو، بازیگر مشهور چینی دیده شد. این دستگاه هوشمند جدید دارای چیپست پردازنده Kirin 980 خواهد بود که سرعت پردازش آن تا 2.6 گیگاهرتز خواهد رسید. این پردازنده با رم 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی همراه خواهد بود. صفحه نمایش Magic 2 به اندازه 6.4 اینچ و از جنس AMOLED با وضوح تصویر +FHD خواهد بود. این گوشی با دوربین اصلی سه‌گانه آماده و روانه بازار می‌شود. سنسور دوگانه آن دارای قدرت‌های 16 و 24 مگاپیکسل خواهد بود و سومین دوربین هم 16 مگاپیکسل قدرت خواهد داشت. در Magic 2 یک سنسور عادی، یک دوربین B/W و یک لنز تله‌فوتو خواهیم دید. این گوشی قرار است با رابط کاربری EMUI 9.0 هوآوی مبتنی بر اندروید Pie روانه بازار شود و از GPS دو بانده پشتیبانی خواهد کرد. Magic 2 دارای یک باتری با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت مجهز به شارژر 40 واتی خواهد بود.

گلکسی اس 10 در سه نسخه عرضه می‌شود

بلومبرگ مدعی است که سامسونگ، پرچم‌دار بعدی خود را در سه نسخه‌ متفاوت با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش و دوربین زیر نمایشگر  به همراه گوشی تاشدنی خود عرضه خواهد کرد. گلکسی S10 و S10 پلاس از صفحه‌نمایش خمیده OLED به‌همراه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ از سه‌ لنز برای دوربین اصلی و لنز ثابت زیر نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. مشخص نیست که طراحی دوربین سلفی به‌طور دقیق چگونه خواهد بود؛ بلومبرگ مدعی است که سامسونگ درحال کار روی نسخه‌های آزمایشی S10 بدون جک هدفون است؛ اما به این معنی نیست که تصمیم نهایی برای حذف جک هدفون در نسل بعدی پرچم‌دار خود را گرفته است.

تولید نخستین گوشی‌ هوشمند 5G  وان پلاس در سال آینده

کوالکام علاوه‌بر معرفی تراشه‌ اسنپدراگون ۶۷۵ برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند، در رویداد معرفی محصولات خود اعلام کرد که حداقل دو گوشی هوشمند 5G در سال آینده‌ میلادی معرفی خواهد شد. یکی از این دو گوشی هوشمند 5G احتمالا توسط وان‌پلاس رونمایی می‌شود. وی اعلام کرد که کوالکام این آمادگی را دارد تا به‌زودی محصولاتی مبتنی بر فناوری 5G به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود که وان پلاس، پرچم‌دار خود را در دو نسخه مختلف به بازار عرضه کند. سامسونگ، لنوو، آنر، هواوی و ال‌جی نیز وعده داده‌اند که در سال ۲۰۱۹ میلادی، گوشی‌های هوشمند خود را با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G به بازار عرضه خواهد کرد. 

چیپ ست جدید کوالکام دارای 8 هسته پردازشی است. با استفاده از فناوری ساخت 11 نانومتری موسوم به 11LPP سامسونگ تولید می‌شود که در اصل ترکیبی از فناوری‌های ساخت 14 و 10 نانومتری است. این چیپ ست از مودم X12 LTE بهره می‌برد که ضعیف‌تر از مودم X15 LTE بکار رفته در Snapdragon 710 است. از دیگر ویژگی‌های Snapdragon 675 می‌توان موتور هوش مصنوعی، پشتیبانی از حافظه رم LPDDR4x و پشتیبانی از فناوی شارژ سریع +Quick Charge 4 را برشمرد.

تولید گوشی Nokia 8 Sirocco متوقف شد

گوشی یکی از جدیدترین محصولات بالارده شرکت HMD Global محسوب می‌شود، اما با وجود گذشت 8 ماه از معرفی آن، این شرکت تصمیم گرفته تولید گوشی Nokia 8 Sirocco را متوقف نماید. در حالی که هنوز مشخص نیست به چه علت HMD Global فروش گوشی Nokia 8 Sirocco را از دسترس خارج کرده، اما برخی از خبرگزاری‌ها احتمال می‌دهند که این موضوع به گوشی آتی Nokia 8.1 مربوط می‌شود. این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 710 استفاده می‌کند و در کنار آن از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره خواهد برد. همچنین لنزهای دوربین دوگانه این گوشی توسط شرکت زایس ساخته خواهند شد.

اپل در رویداد 30 اکتبر از آیپد و مک بوک های جدید رونمایی می‌کند

براساس شایعات اپل پنسیل جدید، فیس آی‌دی، لبه‌های نازک‌تر دستگاه، حذف دکمه‌ هوم و قرار دادن یک پورت یو اس بی سی به جای پورت لایتنینگ اپل در دستور کار آن‌ها خواهد بود. خط مک نیز یک به روزرسانی جدید دریافت می‌کند؛ سخت‌افزار جدیدی برای آی مک و مک مینی. هم‌چنین انتظار می‌رود که یک مک‌بوک ارزان‌تر معرفی شود. در نهایت، اپل احتمالا صفحه‌ی شارژ AirPower خود که مدت‌هاست علاقه‌مندان اپل منتظر آن هستند را معرفی کند. این صفحه می‌تواند آیفون، ایرپادها و اپل واچ شما را به صورت هم‌زمان شارژ کند. انتظار می‌رفت که این شارژر تا به الان معرفی شده باشد، اما اپل راجع به شارژر تا به حال چیزی نگفته است. ایرپادها نیز ممکن است یک به روزرسانی دریافت کنند  و احتمالا در همین سه ماهه‌ آخر 2018 یا اوایل 2019 نیز عرضه شوند. 




منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار