کد خبر: ۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 29
کمپانی ردبول قصد دارد که پیست‌های کوهستانی دوچرخه سواری واقع شده در ایالت یوتا را به خانه‌ی کاربران بیاورد.

به گزارش آی تابناک : بدین صورت که آنها بتوانند با استفاده از تلفن های هوشمند خود و واقعیت افزوده، به نوعی راندن دوچرخه در این پیست‌ها را تجربه کنند.

این هفته کاربرانی  که در خانه حضور دارند می توانند با دوچرخه سواران حرفه‌ای همراه شوند و همزمان با آنها حرکت در مدل سه بعدی مسیر رمپیچ (Rampage) ردبول را تجربه نمایند. این مدل سه بعدی با استفاده از عکس‌ها و تصاویر واقعی ساخته شده که کاربران می‌توانند با نوک انگشتان خود در این مدل که مقیاسی واقعی دارد، زوم کرده یا نقطه نقطه‌ی آن را بررسی نمایند.

گفته شده که این تجربه‌ی مبتنی بر واقعیت افزوده توسط تکنولوژی های کمپانی معروف اینتل طراحی شده و قصد دارد نحوه‌‌ی استریم زنده و آنلاین رویداد‌های ورزشی ردبول را تغییر دهد. به همین دلیل کمپانی ردبول قصد دارد که تجربه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده بیشتری برای رویداد‌های ورزشی دیگرش ارائه کند.

بر اساس مدل طراحی شده، طرفداران می‌توانند به مشاهده‌ی نقاط مختلفی از مسیر رمپیج ردبول بپردازند و آنها را بررسی کنند. به همین منظور ۴ دوربین زنده‌ی ۳۶۰ درجه در نقاط کلیدی مسیر قرار گرفته تا کاربران بتوانند حرکات شرکت کننده‌ها، شیرین‌کاری‌ها، مصاحبه ها و پشت صحنه‌ی این مسابقات را مشاهده کنند.

ردبول قصد دارد علاوه بر این، نقشه‌ای سه بعدی برای تجربه‌ی بهتر کاربر طراحی کند و محتوای بیشتری برای استریم آنلاین خود مهیا سازد. تلفن‌های هوشمندی که از ARKit اپل و ARCore اندروید پشتیبانی می‌کنند، قادر خواهند بود به محتوای یاد شده در اپلیکیشن ردبول تی وی دسترسی پیدا کرده و آن را مشاهده نمایند.

برای تهیه‌ی مدل های سه بعدی یاد شده، دست اندرکاران مجبور شدند یک پهپاد را طوری برنامه ریزی کنند که مسیر‌های مختلف و متعددی در پیش بگیرد و پیست یاد شده را بارها طی نماید. این مسئله موجب شده که ۱۲۰۰ عکس هوایی با کیفیت بالا از این پیست گرفته شود. پس از این اتفاق پلتفرم Insight اینتل، مدل سه بعدی کاملی از این پیست طراحی کرده و ردبول نیز با همکاری موتور Iconic، المان‌های واقعیت مجازی و افزوده خود را به این محتوا اضافه کرده است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار