کد خبر: ۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 28
اپل و کوالکام در موارد مختلفی از پرونده‌های حقوقی مانند حق امتیاز پتنت‌ها و دیگر موارد با هم مجادله‌هایی دارند. به عنوان نتیجه یکی از این مجادله‌ها بین دو شرکت می‌توان به عدم استفاده اچل از چیپ‌های مودم کوالکام در گوشی‌های آیفون جدید و استفاده از محصولات اینتل به جای آن اشاره کرد. حتی در ادامه این ماجرا کوالکام اپل را به افشار اسرار چیپ‌ست‌های مودم خود به اینتل متهم کرده است.
به گزارش آی تابناک : در حین جلسه دادگاهی که روز جمعه برگزار شد، نماینده کوالکام اذعان کرد که اپل به عنوان حق وفاداری 7 میلیارد دلار به آنها بدهکار است. اپل هم در پاسخ این ادعا عنوان کرده است که شرکت سازنده این چیپ‌ها (کوالکام) نتوانسته به خوبی لایسنس پتنت‌های بنیادی قطعات خود را به صورت استاندارد به ثبت برساند، ادعایی معقول که اشاره به روندی عمومی در این صنعت دارد. سازندگان باید از این پتنت‌ها برای رسیدن به استانداردهای صنعتی استفاده کنند.

اپل ادعای کوالکام در خصوص این میزان بدهی را رد کرده و عنوان کرده که تاکنون 2 بار بابت یک پتنت هزینه پرداخت کرده است. طبق گفته‌های نماینده این شرکت، کوالکام سال‌ها پیش بابت استفاده از این پتنت در گوشی‌های آیفون هزینه را دریافت کرده است و دوباره در قالب امتیاز وفاداری هزینه‌ی جداگانه‌ای نیز به آنها پرداخت شده است.

شرکت کوالکام ادعای بدهی 7 میلیارد دلاری اپل به خود را در دادگاه فدرال سن دیه‌گو عنوان کرده است. این در حالیست که مقر اصلی شرکت اپل در کوپرتینو 1126 کیلومتر با این شهر فاصله دارد، از این رو کوالکام امتیاز استفاده از دادگاهی خانگی را نیز بدست آورده است. چرا که مقر اصلی آنها در همان شهر سن دیه‌گو واقع شده است. اگرچه این موارد مربوط به گذشته و محصولات چند سال پیش اپل می‌شود، اما کاربران نیز در طی این سال‌ها متوجه تغییر کیفیت ماژول‌های مودم جدید به کار رفته در محصولات این شرکت شده‌اند. باید دید اپل بعد از به سرانجام رساندن پرونده‌های خود با کوالکام چه راهکاری برای بهبود کیفیت قطعات جایگزین خواهد داشت.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار