کد خبر: ۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 28
هجدمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود.
به گزارش آی تابناک : از سوی انجمن ماشین‌های محاسباتی ACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC  در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات این دانشگاه، برگزار می‌شود. این مسابقه شامل سلسله‌ مسابقاتی ‌است که به ‌صورت مرحله‌ای و به‌ منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله‌ جهانی این مسابقه، صورت می‌گیرد. 

این مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی ایران و به شکل همزمان برگزار می‌شود.

در این مسابقه شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره در یک سایت کامپیوتری بدون ارتباط با محیط خارجی قرار می‌گیرند و شرکت‌ کنندگان پس از حل هر سوال، پیاده‌سازی پاسخ را به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رسمی مسابقه چون Java، C++، C، Python به منظور بررسی، برای سیستم داوری ارسال می‌کنند.

تیم‌ها بر اساس تعداد سوالات حل شده، جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سوالات رتبه‌بندی می‌شوند. این مسابقات به گونه‌ای طراحی شده که شرکت‌کنندگان می‌توانند جدول رده‌بندی لحظه‌ای را تا قبل از پایان مسابقه به صورت زنده و آنلاین مشاهده کنند.

 مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC از سال ۱۹۷۰ برگزار و هم‌اکنون به‌ عنوان معتبرترین و مهمترین مسابقه‌ برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود. در سال گذشته میلادی نیز ۴۰۲۶۶ دانشجو از ۲۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.  

 این رقابت در روز ۱۱ آبان ماه جاری برگزار خواهدشد.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار