کد خبر: ۲۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 26
آلفابت، کمپانی مادر گوگل، به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم 2018 خود را منتشر کرده که با ثبت درآمد 33.7 میلیارد دلار، رشد 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش آی تابناک : البته علی رغم افزایش درآمدها، نتایج مالی آلفابت اندکی کمتر از سطح پیش بینی تحلیلگران وال استریت بود و به همین دلیل ارزش سهام این کمپانی 5 درصد کاهش یافت.

درآمد آلفابت در سه ماهه سوم سال 2018 برابر 33.7 میلیارد دلار بوده است

همزمان با آلفابت، شرکت های آمازون، اسنپ و اینتل نیز گزارش های مالی خود را منتشر کردند. کمپانی آمازون با وجود عملکرد مناسب در سه ماهه سوم، افت ارزش سهام 9 درصدی را تجربه کرده و اسنپ نیز به دلیل کاهش دو میلیون نفری کاربران، 10 درصد کاهش ارزش سهام داشته است. در این بین شرکت اینتل فراتر از حد انتظار تحلیلگران وال استریت ظاهر شده و توانسته درآمد خود را 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد.

آلفابت

طبق معمول، کسب و کار تبلیغات گوگل بخش اصلی درآمدهای آلفابت را شامل شده و در سه ماهه سوم 2018، حدود 28.9 میلیارد دلار درآمد را نصیب کمپانی مادر کرده است. بخش دیگر درآمدهای آلفابت نیز از فضای ابری و سخت افزار به دست آمده که روی هم رفته 4.6 میلیارد دلار کسب کرده اند.

لازم به ذکر است که سایر بخش های شرکت که هنوز در فاز آزمایشی قرار دارند (مانند ماشین های خودران و Waymo) تنها 146 میلیون دلار درآمد داشته اند که با توجه به هزینه های مربوطه، عملاً 727 میلیون دلار به شرکت ضرر زده اند که در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

گفتنی است از 33.7 میلیارد دلار، رقم 9.19 میلیارد دلار سود خالص آلفابت (پس از کسر مالیات و هزینه ها) بوده و به گفته راث پورات مدیر مالی ارشد کمپانی، این رقم با تجاری شدن سایر بخش های در دست توسعه در آینده افزایش قابل توجهی خواهد داشت.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار