کد خبر: ۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 25
به گزارش تابناک :با اینکه کمپانی های دنیای تکنولوژی خدمات بسیاری را به ما ارائه میدهند و استفاده از محصولات آنها اغلب لذت بخش است، اما در بسیاری از مواقع، بزرگترین شرکت های فعال در این زمینه نیز دست به اقداماتی میزنند که مطمئنا ذهنیت مثبت کاربران در مورد آنها خدشه دار میکند. به ماه ژانویه برگردیم، زمانی که یک سازمان ضد انحصار در ایتالیا به نام AGCM، دو گروه تجسس مجزا علیه سامسونگ و اپل به راه انداخت. این کار به منظور تحقیق و بررسی در مورد بروزرسانی های نرم افزاری دو غول دنیای تکنولوژی صورت گرفت که متهم به کاهش سرعت گوشی های هوشمند خود از این طریق شده بودند. اکنون AGCM در این راه به نتیجه رسیده و بیانیه ای رسمی را انتشار کرده که در آن، هر دو کمپانی سامسونگ و اپل جریمه شده اند.

این شرکت برای اپل جریمه 5 میلیون یورو را به خاطر مشکلاتی که برای کاربران آیفون 6 بعد از نصب بروزرسانی iOS 10 مواجه شده اند، در نظر گرفته است، در حالی که این نسخه برای آیفون 7 توسعه یافته بوده است. از آنجایی که نسخه جدید iOS قدرت بیشتری را میطلبد، کسانی که این بروزرسانی را بر روی آیفون های قدیمی تر نصب کرده اند، با مشکلاتی همچون خاموش شدن های ناگهانی روبرو شده اند. اپل برای حل این مشکل اقدام به انتشار iOS 10.2.1 کرد که در واقع یک راه حل نبود چرا که بدون اطلاع کاربران، این نسخه قدرت پردازنده را محدود میکرد تا باتری بتواند پاسخگوی نیاز دستگاه باشد و دیگر مشکلات قبلی صورت نگیرد. به دلیل در اختیار نگذاشتن اطلاعاتی مربوط به باتری دستگاه ها مانند میانگین عمر و نحوه نگهداری یا تعویض آنها، اپل 5 میلیون یورو دیگر نیز در ایتالیا جریمه شده است.

سامسونگ نیز با جریمه 5 میلیون یورویی از سوی AGCM مواجه شده است. این سازمان به طور خلاصه گفته است که کمپانی کره ای اندروید 6.0.1 را برای گلکسی نوت 7 توسعه داده بوده است و این بروزرسانی به هیچ عنوان برای گلکسی نوت 7 بهینه نشده بوده بنابراین صاحبین گلکسی نوت قدیمی تر پس از نصب بروزرسانی با مشکلاتی روبرو شده اند و سامسونگ برای رفع مشکل دستگاه آنها هزینه زیادی دریافت کرده چرا که از عمر گلکسی نوت 4 بیش از دو سال میگذرد و طبیعتا این مدل فاقد ضمانت بوده است. مطمئنا عمق مشکلی که با بروزرسانی اندروید مارشملو برای گلکسی نوت 4 بوده به اندازه کاهش سرعت چشمگیر آیفون های اپل نبوده اما در انجمن های اینترنتی کاربران متعددی از مشکل تخلیه سریع باتری و پریدن آنتن و قطع شدن شبکه در نوت 4 بعد از نصب بروزرسانی شکایت کرده اند. مشخص نیست که سامسونگ از بروز این مشکلات آگاه بوده است یا خیر اما به هر حال موسسه دولتی ایتالیایی بر این باور است که کمپانی کره باید کاربران خود را در جریان این موضوع میگذاشته است.

گزارشات حاکی از این دارند که هر دو کمپانی بزرگ سازنده گوشی های هوشمند تصمیم گرفته اند که از طریق چنین راه هایی و با کند کردن دستگاه های قدیمی تر خود و ایجاد مشکلات متعدد کاربران را مجبور به تعویض سریع تر و ارتقا زودهنگام گوشی های هوشمند خود کنند. سال گذشته اپل با انتشار بیانیه ای از کاربران خود برای کاهش ناخواسته سرعت آیفون های قدیمی تر عذرخواهی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار