کد خبر: ۲۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 25
شب گذشته اچ پی نسل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده اسپکتر خود را معرفی کرد. Spectre x360 جدیدترین محصول از این خانواده پرچمدار است که به پردازنده‌های بسیار جدید ویسکی لیک اینتل تجهیز شده‌اند. در این نسل عملا شاهد تغییر زبان طراحی دستگاه در مقایسه با قبل هستیم، وجود نسخه LTE دیگر تغییری است که در این نسل جدید اسپکتر شاهد هستیم.

به گزارش آی تابناک : محصولات سری اسپکتر اچ پی طی سالهای اخیر عملا به ویترینی برای نمایش قابلیت‌های این شرکت در ساخت یک محصول خوش ساخت و بالارده تبدیل شده‌اند. لپ‌تاپ‌های اسپکتر اچ پی با توجه به کیفیت ساخت و طراحی خوب خود یکی از گزینه‌های خرید ایده‌آل برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شوند. اچ پی شب گذشته طی یک رویداد کوچک نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر خود را معرفی کرد تا عملا در انتهای سال 2018 میلادی برگ برنده دیگری را عرضه کرده باشد.

شب گذشته این سازنده کهنه‌کار کامپیوترهای شخصی نسل جدید لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده Spectre x360 خود را در دو سایز 13 و 15 اینچی معرفی کرد. نسل جدید این لپ‌تاپ تبدیل شونده عملا چیزی بیشتر از یک ارتقا سخت‌افزاری است. چرا که اچ پی در کنار استفاده از جدیدترین سخت‌افزار موجود در بازار، تغییرات زیادی در ظاهر دستگاه ایجاد کرده و در عین حال عمر باتری بسیار مناسبی را فراهم آورده است.

در نگاه اول مهم‌ترین تغییر Spectre x360 در مقایسه با نسل قبل در ظاهر دستگاه آشکار است. اچ پی در این نسل زاویه‌های دستگاه را کاملا تیز کرده و از این حیث Spectre x360 از نسل قبل خود کاملا متمایز است. تغییر ظاهری دیگر در محل قرارگیری پورت‌های دستگاه صورت گرفته است، اکنون یک پورت USB-C در سمت راست و دکمه پاور دستگاه در سمت چپ جا خوش کرده است. با این تغییر کوچک در طراحی دستگاه احتمال فشرده شدن ناخواسته دکمه پاور هنگام اتصال کابل به پورت USB-C برخلاف نسل قبل، غیر ممکن شده است. اچ پی عنوان داشته که با تغییرات صورت گرفته در طراحی دستگاه، باز شدن درب لپ‌تاپ آسانتر از همیشه شده  است و باز کردن لپ‌تاپ با گرفتن هر یک از طرفین بدنه ممکن شده است. توجه اچ پی به جزییات در نسل جدید Spectre x360 بیشتر از همیشه بوده است، برای مثال سوراخ‌های خروجی بلندگو با الگوی خاصی طراحی شده‌اند تا صدای خروجی شفاف‌تر باشد.

تغییر عمده دیگر در نسل جدید اسپکتر ایکس 360 را باید در رنگبندی دستگاه دانست. این لپ‌تاپ اکنون در رنگ آبی پوزیدون با حاشیه‌هایی برنجی رنگ عرضه شده است، البته رنگ نقره‌ای خاکستری سال پیش همچنان برای علاقه‌مندان در دسترس است.

Spectre x360 مدل 2018 یک تغییر امنیتی بسیار جالب را نیز دارا است، اچ پی دکمه‌ای برای قطع کامل وب‌کم درنظر گرفته تا نگرانی کاربران از بابت حریم خصوصی کاهش یابد. مطمئنا این راه حل به‌مراتب مناسب‌تر از چسباندن نوار چسب روی وب کم خواهد بود. قابلیت دیگر Spectre x360 در زمینه حریم خصوصی وجود گزینه Sure View در مدل انتخابی کاربر است، این قابلیت با محدود کردن زاویه دید نمایشگر، امکان دسترسی چشمان مزاحم به نمایشگر شما را از بین می‌برد.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری باید بگوییم که اچ پی این لپ‌تاپ را با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل عرضه کرده است. نسخه بزرگتر یعنی مدل 15 اینچی علاوه بر گرافیک مجتمع اینتل با گرافیک GTX 1050Ti از سری Max Q شرکت انویدیا عرضه خواهد شد. این گزینه عملا Spectre x360 را به لپ‌تاپی مناسب برای انجام کارهای گرافیکی بدل کرده است.

نسخه 13 اینچی با اینکه از وجود گرافیک قدرتمند مجزا بی بهره است، اما گزینه LTE را پیش روی کاربران قرار داده است. طبیعتا با توجه به سایز کوچکتر این لپ‌تاپ، پشتیبانی از اینترنت پرسرعت LTE آن را به گزینه مناسبتری برای حمل و نقل تبدیل کرده است. اچ پی مدعی است که Spectre x360 13 اینچی قادر است با یکبار شارژ تا 22.5 ساعت شما را همراهی کند. عمر باتری نسخه بزرگتر البته کمتر بوده و به 17 ساعت می‌رسد. پشتیبانی از اینترنت وای فای 1 گیگابیتی ویژگی مشترک دیگر این دو نسخه محسوب می‌شود.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت‌افزاری هر دو نسخه Spectre x360:

دستگاهHP Spectre x360 13HP Spectre x360 15
پردازندهپردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7-8565Uپردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7-8565U
حافظه رم8 گیگابایت8 یا 16 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی256 یا 512 گیگابایت M.2 SSD512 گیگابایت M.2 SSD
اندازه نمایشگر13.3 اینچ لمسی15.6 اینچ لمسی
رزولوشن نمایشگر1920x1080 
1920x1080 Sure View
4K
4K
گرافیکIntel UHD Graphics 620NVIDIA GeForce GTX 1050Ti w/ Max Q
درگاه‌ها2 پورت تاندربولت 3
2 پورت USB-C 
1 پورت USB-A نسخه 3.1 نسل دوم
میکرو اس دی
جک هدفون 3.5 میلیمتری
1 پورت USB-C
1 پورت تاندربولت 3
یک پورت USB-A نسخه 3.1 نسل دوم
1 پورت HDMI 2.0
میکرو اس دی
جک هدفون 3.5 میلیمتری
اتصالات بی‌سیمIntel Wireless-AC 9560 802.11b/g/n/ac Gigabit Wi-Fi and Bluetooth 5 Combo
مودم LTE
Intel Wireless-AC 9560 802.11b/g/n/ac Gigabit Wi-Fi and Bluetooth 5 Combo
سیستم بیومتریکدوربین مادون قرمز با پشتیبانی از ویندوز هلودوربین مادون قرمز با پشتیبانی از ویندوز هلو
امنیتاسکنر اثر انگشت
TPM
دکمه قطع وبکم
اسکنر اثر انگشت
TPM
دکمه قطع وبکم
عمر باتریتا 22.5 ساعتتا 17.5 ساعت
ابعاد12.16x8.58.0.57 اینچ14.22x9.84x0.76 اینچ
وزن1.3 کیلوگرم2.17 کیلوگرم

اچ پی اعلام کرده که نسخه 13 اینچی SPectre x360 در ماه نوامبر با قیمت پایه 1.150 دلار عرضه خواهد شد. نسخه 15 اینچ این لپ‌تاپ بالارده نیز در همان ماه با قیمت پایه 1.350 دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تجربه کاربری HP Spectre مدل 2018

اگر دنبال یک مثال خوب برای نحوه بازگشت یک شرکت بیمار و در حال سقوط با بازار چگونگی موفق مجدد آن هستید اچ پی یک مصداق بارز خواهد بود. شرکتی که تا چند سال پیش در معرض سقوط قرار داشت و در نهایت با معرفی لپ‌تاپ‌های خانواده اسپکتر بازگشت خوبی را تجربه کرد. این خط از محصولات اچ پی در چهارمین سال تولد خود قرار دارند و اکنون جایگاه خوبی در بازار کسب کرده‌اند.

لپ‌تاپ‌های SPectre x360 پیشتر صرفا در نسخه 13 اینچی عرضه می‌شدند، اکنون که اچ پی اعتماد به نفس بهتری پیدا کرده، نسخه 15 اینچی را نیز درنظر گرفته است. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اچ پی در این نسل صرفا به یک ارتقا سخت‌افزاری بسنده نکرده و تغییرات ظاهری بسیار خوبی را در خانواده پرچمدار خود ایجاد کرده است.اچ پی در این نسل علاوه بر تغییرات ظاهری متعدد که با تیز شدن گوشه‌های لپ‌تاپ کاملا مشخص است قابلیت‌های امنیتی خوبی را نیز درنظر گرفته است. حرکت نوآورانه اچ پی در این عرصه قابلیت غیرفعال کردن وب کم با یک دکمه است که در نتیجه آن دوربین دستگاه از سطح بایوس قطع می‌شود. تنوع پورت‌ها برتری دیگر این لپ‌تاپ در مقایسه با دیگر محصولات موجود بازار است. در حقیقت SPectre x360 جدید تقریبا هر پورتی را که ممکن است یک کاربر نیاز داشته باشد، در خود جای داده است.

وجود مودم LTE در نسخه 13 اینچی بار دیگر تاکیدی بر آینده دنیای لپ‌تاپ‌ها است، آینده‌ای که طی آن وجود مودم LTE به یک الزام برای این دستگاه‌های بدل خواهد شد. نکته بسیار مهم در مورد نسل جدید SPectre x360  قیمت‌گذاری بسیار خوب اچ پی است. در حقیقت در حال حاضر در عرصه محصولات بالارده محصولی با قدرت و قیمت مناسب مانند اسپکتر جدید نمی‌توان پیدا کرد. حفظ تعادل بسیار خوب میان قیمت و قدرت باعث شده تا عملا اچ پی چالشی مناسب برای رقبای خود نظیر دل، لنوو ایجاد کند.SPectre x360 در نسخه 15 اینچی فاقد مودم LTE است، با این حال وجود گرافیک قدرتمند GTX 1050Ti آن را به یک لپ‌تاپ تبدیل شونده قدرتمند بدل کرده است. در حقیقت با توجه به سخت‌افزار و کیفیت خوب بلندگوهای دستگاه SPectre x360 15 را باید دستگاهی مناسب برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم، تولیدکنندگان فیلم و کاربران نیازمند به یک لپ‌تاپ تبدیل پذیر قدرتمند دانست.

در انتها باید اشاره کنیم که نسخه 15 اینچی SPectre x360  دارای نامبر پد کامل است، که این مسئله برای برخی از کاربران یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این محصول تا یک ماه دیگر وارد بازار خواهد شد، برای بررسی عمیق آن و آشنایی دقیق با آن همراه وینفون بمانید.


منبع : وینفون 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار