کد خبر: ۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 24
کمپانی آنالوگ از جدیدترین کنسول خود با نام Mega Sg رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد کارتریج‌های قدیمی سگا خود را با آن تجربه کنند.

به گزارش آی تابناک : کمپانی آنالوگ (Analouge) به تازگی از کنسول جدید خود با نام Mega Sg رونمایی کرده‌ است که به کاربران اجازه می‌دهد به لطف سیستم FPGA تمامی بازی‌های سگا جنسیس، مگا درایو و مستر سیستم را روی آن تجربه کنند. کنسول یاد شده با قیمت ۱۸۰ دلار معرفی شده است و بهار سال آینده عرضه می‌شود. گفتنی است که این محصول هم اکنون از طریق سایت آنالوگ قابل پیش خرید است. سازندگان در مورد محصول خود توضیحاتی ارایه کردند که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

ما قصد داریم راهی را در اختیار کاربران قرار دهیم که با آن بتوانند به دوران بازی‌های ۱۶ و ۸ بیتی سگا سفر کنند و پس از آن تجربه‌ای از دوران انقلابی ۱۶ بیتی هم داشته باشند. این کنسول به تکنولوژی FPGA مجهز شده و بدون هیچ شبیه‌سازی بازی‌ها را با رزولوشن 1080p، بدون هیچ لگ و با عملکرد بسیار دقیق اجرا می‌کند. کنسول Mega Sg تنها یک کنسول ساده نیست بلکه با کارتریج‌های ۲ هزار بازی سگا جنسیس، مگا درایو و مستر سیستم سازگاری دارد. باری دیگر یکی از بهترین کنسول‌های بازی‌های ویدیویی را در اختیار داشته باشید و به تجربه بازی‌های قدیمی بپردازید.

Mega Sg

همانند کنسول‌های Super Nt و مینی Nt، آنالوگ سیستمی است که به جای شبیه ساز نرم افزاری، می‌تواند کارتریج‌های قدیمی سگا را از طریق شبیه ساز سخت افزاری اجرا کند. البته این اتفاق به لطف زحمات کوین هورتون رخ داده است که پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ توانست ماد HiDef NES را توسعه دهد. کاربران با استفاده از این سیستم توانستند کنسول قدیمیNES خود را از طریق کابل HDMI به نمایشگر‌های جدید خود متصل کنند. کمپانی آنالوگ با همکاری وی توانسته است که این تجهیزات را روی کنسول خود هم تعبیه کند.

کنسول یاد شده در ۴ نوع مختلف ساخته می‌شود که سه مدل اول در واقع از همان کنسول نسخه ژاپنی، آمریکای شمالی و اروپایی سگا طراحی شده است.یک مدل سفید رنگ هم در دست ساخت قرار دارد که در عکس‌های این مطلب می‌توانید مشاهده کنید. جک ۳.۵ میلیمتری صدا نیز از Mega Drive Model 1 برگرفته شده و در این کنسول تعبیه شده است. با توجه به نبود خروجی آنالوگ، تا زمانی که نسخه‌ای از مدل 32X با تراشه FPGA ساخته شود، پورت اضافی 32X قابل استفاده نیست.

به لطف شبیه ساز سخت افزاری، کنسول Mega Sg با خروجی HDMI این توانایی را دارد که جلوه‌های با کیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد. گفتنی است که این موضوع در کنسول Super Nt نیز دیده می‌شد. آداپتور این کنسول با Mark III، Game Gear، Sega MyCard، SG-1000 و SC-3000 نیز سازگاری دارد و با قیمت ۹.۹۹ دلار سال آینده میلادی عرضه و به فروش می‌رسد. البته گفتنی است که آداپتور نسخه Master System ضمیمه این کنسول شده است.

بخش بزرگی از روند توسعه این محصول مربوط به سیستم‌های صوتی آن می‌شود که برای مدل‌های سگا جنسیس انجام شده است. قسمتی از روند توسعه سیستم‌های صدای این کنسول در قالب یک ویدیو در کانال یوتوب آنالوگ آپلود شده است که با مراجعه به صفحه کاربری آن می‌توانید آن را تماشا کنید.

 کمپانی 8BitDo وظیفه ساخت کنترلر‌های این کنسول را برعهده گرفته است. گفتنی است که طراحی‌ کنترلر‌های این کنسول که از سیستم‌های سگا جنسیس و مستر سیستم برگرفته شده است. کنترلر‌ها به جای مجهز شدن به سیستم بلوتوث از سیستم بی‌سیم یا همان وایرلس 2.4g بهره‌ می‌برند. گیم پد‌های این کنسول به باتری‌های قابل شارژ نیز مجهز شده‌اند که کاربران با کابل USB می‌توانند آنها را شارژ کنند. گفتنی است که کنترلر‌های این کنسول در رنگ مشکی و سفید هم اکنون در وب سایت آمازون با قیمت ۲۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

Mega Sg

استودیو کنیان وستون و مدیرعامل آن یعنی متیو کنیان در طراحی کنسول Mega Sg نیز دست داشته‌اند که به تازگی کمپانی آنالوگ از آنها تشکر کرده است. در آن سو فیل فیش، از توسعه دهندگان بازی Fez، مسئولیت طراحی رابط کاربری (UI) این کنسول را برعهده داشته است. گفتنی است که وی پیش‌تر این فرآیند را برای کنسول Super Nt نیز انجام داده است.

با توجه به اینکه از کنسول‌های قدیمی حال به عنوان آیتم‌های کم‌یاب یاد می‌شوند و تنها بخشی از بازی‌های قدیمی روی کنسول‌های مدرن پورت می‌شود، کمپانی آنالوگ قصد دارد با این محصول به بازیکنان اجازه دهد که بازی‌های قدیمی خود را روی آن تجربه کنند. حتی در آن سو برخی از کمپانی‌ها در حال ساخت کارتریج‌های بازی‌های قدیمی نیز هستند.




منبع : dualshockers 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار