کد خبر: ۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 24
شرکت اپل در سال 2017 بود که از اولین اسپیکر هوشمند خود به نام هوم پاد رونمایی کرد. اسپیکری که در بهار 2017 معرفی شد اما فرآیند عرضه آن روند طولانی داشت و در نهایت اوایل سال 2018 خریداران توانستند به این اسپیکر دست پیدا کنند.
به گزارش آی تابناک : در حالی که چند ماهی از عرضه هوم پاد می گذرد، آمار تاز انتشاریافته به سهم این محصول اپل در میان بازار بزرگ اسپیکرهای هوشمند اشاره می کند. این بازار تا سطح بالایی توسط گوگل و آمازون تصاحب شده و سهم اپل چندان بالا نیست. اما به عنوان اولین اسپیکر هوشمند کمپانی کوپرتینویی چنین سهمی رضایت بخش است و انتظار می رود بزودی با رونمایی نسل جدید هوم پاد، وضعیت این اسپیکر بهبود یابد.

باتوجه به داده های آماری Strategy Analytics، اپل توانست در بازار اسپیکرهای هوشمند به سهمی 4 درصدی دست یابد. اگرچه چنین سهمی چندان قابل توجه نیست و تنها به بازار ایالات متحده اختصاص دارد اما اولین گام اپل را موفقیت آمیز نشان می دهد.

شرکت گوگل توانست بیش از 40 درصد سهم و آمازون بیش از 50 درصد سهم فروش اسپیکر هوشمند ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. البته از آنجایی که حضور آمازون در بحث تولید اسپیکرهوشمند چند ساله است و محدود به یک الی دو سال نمی شود، عجیب نیست این کمپانی بیشترین سهم را در بازار اسپیکرهای هوشمند به خود اختصاص دهد.

گفته می شود دو اسپیکرهوشمند اکو و اکودات 44 درصد سهم آمازون را در برمی گیرند و این نشان می دهد مشتریان به دنبال اسپیکرهای کوچک و کارآمد هستند که به نوعی هوشمند نیز محسوب می شوند. اپل تلاش کرده هوم پاد را به عنوان اسپیکر هوشمند قدرتمند و حرفه ای عرضه دارد اما این تلاش ها چندان فایده نداشت و از این رو کوپرتینویها به دنبال آن هستند تا در نسل بعدی به رفع نقایص نسل فعلی بپردازند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار