کد خبر: ۲۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 22
دو هفته‌ پیش یکی از آثار بنکسی در حراجی شهر لندن به صورت خودکار پاره پاره شد. حال این هنرمند خیابانی مشهور مدعی شده که سیستم تعبیه شده در قاب این نقاشی، به درستی عمل نکرده و نتوانسته این اثر را به طور کامل نابود کند.

به گزارش آی تابناک : داستان از این قرار است که نقاشی بنکسی در حراجی ساتبی شهر لندن به مبلغی بیش از یک میلیون دلار فروخته شد اما بلافاصله پس از فروخته شدن این اثر، دستگاهی داخل قاب نقاشی مذکور فعال شد و نیمی از آن را در مقابل چشم حاضران رشته‌ رشته کرد.

پس از این اتفاق بنکسی که هنوز هویتش برای رسانه‌ها مشخص نشده، در پروفایل اینستاگرامش ویدیویی منتشر کرد که نشان می داد چگونه کاغذ خردکنی را داخل قاب یکی از نقاشی‌هایش به طور مخفیانه نصب کرده است. این هنرمند زیر ویدیو یاد شده در حساب کاربری اینستاگرامش نقل قولی از پیکاسو را ذکر کرد و نوشت:

«تمایل به نابودی هم تمایلی خلاقانه است.»

حال بنکسی ویدیوی ۳ دقیقه‌ای و کامل‌تری از این اتفاق با نام the director’s half cut منتشر نموده که نشان می‌دهد این هنرمند قصد داشته اثر هنری خود را به طور کامل نابود کند. در این ویدیو بنکسی مدعی می‌شود که مکانیزم تعبیه شده در این تابلو بارها کار کرده و موفق شده نقاشی را به طور کامل رشته رشته کند.

در ابتدا مشخص نبود که زنی که تابلو را خریده بود، پس از پاره پاره شدن تابلویش، قصد دارد مبلغ پرداحتی خود را خریداری کند یا خیر اما این فرد پس از آن که متوجه شد اکنون او یکی از پر سر و صداترین آثار دنیا را در اختیار دارد، تصمیم گرفت که این اثر را نگه دارد.

اثر پاره پاره شده، «دختری با بادکنک» نام داشت که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار این هنرمند محسوب می‌شد و بنکسی با چنین عملکردی اعتراضش به نظام سرمایه‌داری و روحیه مصرف گرایی را علناً اعلام کرده است.

حال این اثر پس از رشته رشته شدن، اسم دیگری به خود گرفته و Love Is in the Bin (به معنی عشق در زباله دانی است) نامیده شده است.




منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار