کد خبر: ۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 22
با انتشار ویندوز 10، مایکروسافت مفهوم اکشن سنتر را به دسکتاپ اضافه کرد. محلی جامع که می‌توانید در آن به تمام اعلان‌ها دسترسی داشته باشید و اعمال را با سرعت بیشتری انجام دهید.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت در طی این مدت اکشن سنتر را روز به روز بهبود بخشیده است. هسته اصلی آن که در اولین نسخه ویندوز 10 معرفی شد را حفظ کرده و مانند تمام ویژگی‌های ویندوز 10، حول آن تغییراتی ایجاد کرده است. با این حال هنوز جای زیادی برای بهبود اکشن سنتر وجود دارد و این طرح مفهومی نیز یکی از زیباترین و کامل ترین طرح‌هایی که از اکشن سنتر دیده ایم را به نمایش می‌گذارد.

اکشن سنتر

طراح این طرح مفهومی، Samuel Ojeda در این مورد می‌گوید:

از تجربه قبلی خودم در دفتر کارم و خانواده ام متوجه شدم که آنها از استفاده از هر ویژگی‌ای که رابط کاربری مشابه ویندوز 8 داشته باشد خودداری می‌کنند چون این رابط کاربری نسبت به دسکتاپ کلاسیک ویندوز برایشان عجیب است. به همین دلیل است که نمونه‌ای بین پنل تمام صفحه ویندوز 8 و flyout استفاده شده در تقویم ویندوز 10 ساختم.

رابط کاربری اکشن سنتر جدید فوق العاده به نظر می‌رسد. این طرح (احتمالاً ناخواسته) الهام گرفته از کروم او اس گوگل است و زبان طراحی فلوئنت را به زیبایی به المان هایی مانند flyout ها اضافه می‌کند.

پنل Quick Actions در مقابل مقداری بهم ریخته است. با این حال این طرح توسط یک کاربر ویندوز طراحی شده است و واکنشی است نسبت به رابط کاربری ساده‌ای است که ویندوز 10 از بدو انتشار از آن استفاده می‌کند و اطلاعات کمی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شما می‌توانید این طرح مفهومی را به طور کامل در وبسایت Medium ببینید. فراموش نکنید که نظرهای خود را در مورد این طرح مفهومی با ما به اشتراک بگذارید.

اکشن سنتر


منبع : MSPU 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار