کد خبر: ۲۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 22
علاوه بر کاربران معمولی به تازگی دولت های اداره کننده برخی کشورها نیز به اهمیت استخراج ارز های رمز نگاری شده پی برده اند و یکی از جدیدترین این دولت ها همسایه شمالی ما، ارمنستان است که یکی از بزرگترین مزارع استخراج بیت کوین را در پایتخت خود افتتاح کرده است.
به گزارش آی تابناک : این کارخانه بزرگ ماینینگ طی هفته گذشته و با حضور نخست وزیر این کشور و همچنین تاجرانی از کشورهای چین، کره جنوبی و امارات متحده عربی و با سرمایه اولیه ای بالغ بر 50 میلیون دلار افتتاح شده و توانایی استخراج ارزهای بیت کوین و اتریوم را دارد.

در طرح اولیه این مزرعه تعداد 3000 ماشین یا همان واحد استخراج قرار گرفته اند که این طرح به مرور و با اضافه شدن 120 هزار واحد طی ماه های آینده تکمیل خواهد شد.

این اولین طرح استخراج بیت کوین در سطح وسیع در ارمنستان است که مجری اصلی طرح و سرمایه گذار شرکت دولتی Multi Group Concern  بوده و این پروژه را با همکاری شرکت Omnia Tech International که شرکتی ثبت شده در کشور مالت است انجام داده است.

آقای رابرت ولفه موسس شرکت Omnia Tech نیز با تشریح برنامه های شرکت در ارمنستان اعلام کرده اند که همکاری آنها با دولت و شرکت های ارمنستانی در این نقطه به پایان نمی‌رسد و این شرکت برنامه هایی برای ساخت کارخانه های استخراج بیت کوین تا بیش از 2 میلیارد دلار را در این کشور تدارک دیده است:

برنامه ما در ارمنستان به این گونه است که مرکز بزرگی بر پایه بلاک چین برای توسعه طرح های جدید تأسیس کنیم که منجر به تبدیل شدن ارمنستان به یک منطقه بسیار بزرگ hi-tech خواهد شد.

در همین زمینه آقای سدراک آروستامیان مدیر عامل شرکت در ماه گذشته اعلام کرده بود که همکاری این شرکت ارمنستانی فراهم آوردن زمینه ها برای تأسیس یک منطقه بزرگ آزاد تجاری بر پایه پارک های علم و فناوری در ارمنستان است تا این کشور بتواند به عبارتی یک سیلیکون ولی اختصاصی را به واسطه آن در غرب آسیا تأسیس نماید.

البته باید به این مورد اشاره کنیم که این اولین پروژه در سطح ملی و دولتی برای تأسیس شرکت هایی جهت استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال نبوده و پیش از این کشورهایی مانند روسیه، اوگاندا نیز اقدام به تأسیس چنین کارخانه هایی نموده بودند که نشان از برنامه های وسیع این کشورها در حوزه فناوری اطلاعات و ارزهای رمز گذاری شده است که علاوه بر آن می‌تواند در حوزه بلاک چین و تحقیقات مرتبط با آن نیز بسیار کارآمد باشد.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار