کد خبر: ۲۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
سرانجام تیم کوک، مدیرعامل اپل به خبر حمله هکرهای چینی به سرورهای شرکت‌های آمریکایی اپل و آمازون واکنش نشان داد و از بلومبرگ خواست تا این گزارش را حذف کند.

به گزارش آی تابناک :  کمتر از یک ماه پیش بود که بلومبرگ در گزارشی مفصل از حمله هکرهای چینی به سرورهای دو غول تکنولوژی آمریکایی، اپل و آمازون پرداخت که در آن عنوان شده بود چینی‌ها با استفاده از میکروچیپ‌هایی که بر روی این سرورها نصب کرده‌اند، توانسته‌اند به اطلاعات موجود و ذخیره شده بر روی این سرورها دسترسی پیدا کرده و جاسوسی کنند.

با توجه به آن‌که شرکت‌های قربانی خود میزبان بزرگترین و بهترین متخصصان امنیت سایبری و فناوری اطلاعات هستند، تمایل چندانی به افشای این خبر و پرده برداری از صحت  مشکل مربوطه و خراب کاری‌های عمدی هکرهای چینی نداشتند و نمی خواستند چندان رسانه ای شود و به همین دلیل بارها مقامات این شرکت‌ها صحت چنین خبری را به طور کلی رد و تکذیب کرده بودند.

اما حالا به نظر می‌رسد که طاقت تیم کوک از انتشار چنین اخباری دیگر تمام شده و در گفت‌وگویی با BuzzFeedواکنش نسبتا تندی نشان داده و از بلومبرگ که برای نخستین بار در گزارشی به این موضوع پرداخت درخواست کرده است که با توجه به کذب بودن اصل این خبر، به طور کلی این گزارش خود را حذف کند.

وی در خصوص این موضوع چنین اظهار نظر کرده است: این مساله اصلا و به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی باری دیگر در ادامه سخنانش تاکید کرد که این این خبر کذب است و واقعیت ندارد.

این در حالیست که بر اساس گزارش بلومبرگ ، جاسوسان چینی موفق شده‌اند با نصب میکروچیپ‌های پیشرفته‌ای در سرورهای Supermicro اپل و آمازون به زیرساخت و اطلاعات ذخیره شده بر روی این سرورها دسترسی پیدا کنند و به تمامی اطلاعات رد و بدل شده توسط سرورهای مذکور نفوذ یابند.

البته بعد از انتشار این گزارش از سوی بلومبرگ، اپل با انتشار بیانیه‌ای رسمی به طور کلی صحت این خبر را رد کرده بود اما به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران و نهادهای اطلاعاتی هنوز نتوانسته اند این موضوع را بپذیرند.

البته نهادهای امنیتی اظهارات مقامات اپل را ناکافی دانسته‌اند چراکه این شرکت نتوانسته است مستندات کافی را برای اثبات جاسوسی و یا عدم جاسوسی چینی‌ها جمع آوری کرده و تحویل دهد.





منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار