کد خبر: ۲۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
چند هفته قبل بود که گزارشات اشاره به تقلب هواوی و زیر برند آنر در بنچمارک ها داشت.

به گزارش آی تابناک : به دنبال این اتفاق 3DMark تصمیم گرفت گوشی های هواوی را از لیست خود حذف کند. آزمایش ها هم تأیید کرده بودند که شرکت های دیگر هم تقلب می کنند. اکنون مشخص شده که اوپو هم در گوشی فایند اکس تقلب کرده است.

اوپو فایند اکس قرار است به زودی راه خود را به بازار بریتانیا هم باز کند و حالا با مقایسه نسخه های عمومی و خصوصی بنچمارک های آن مشخص شده که تقلب کرده است. بر این اساس اوپو فایند اکس تا 41 درصد امتیازهای خود را افزایش داده است. اما فقط پرچمدار اوپو نبوده که به تقلب متهم شده، این موضوع در موردمیان رده اوپو F7 هم صادق بوده است.

اوپو به این موضوع اعتراف کرده و اعلام شده هنگامی که کارکرد اپلیکیشن هایی از جمله بازی ها یا بنچمارک های سه بعدی تشخیص داده می شود چیپست به حداکثر سرعت خود سوییچ می کند تا تجربه کاربری روانی فراهم شود. از سوی دیگر برای برنامه های ناشناس، گوشی بر اساس استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی کار می کند که در این حالت امتیازهای بسیار پایین تری توسط گوشی ثبت می شود.

اوپو فایند اکس

علاوه بر این اوپو گفته در صورتی که کاربر به مدت 5 تا 10 ثانیه از گوشی استفاه نکند کارایی به صورت خودکار به میزان 70 تا 80 درصد از حداکثر میزان خود تغییر می کند و به محض اینکه کاربر دوباره با دستگاه تعامل داشته باشد این میزان به 100 درصد افزایش می یابد.

حتی با اینکه اوپو به این موضوع اعتراف و آن را تشریح کرده همچنان بر خلاف قوانین 3DMark عمل کرده است. به همین دلیل حداقل تا زمانی که اوپو نرم افزار تقلب خود را کنار بگذارد، دستگاه های این کمپانی هم از لیست حذف شده اند.

در مورد هواوی باید اشاره کرد که در پی اتهامات وارده، این شرکت مدعی شده بود که دیگر شرکت ها نیز همین روش را در پیش گرفته اند. علاوه بر این در بیانیه ای رسمیاعلام شد که قابلیت Performance Mode که موجب افزایش موقت سرعت گوشی های هواوی می شد، از طریق رابط کاربری گوشی های هواوی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در نهایت اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید چندان هم نباید به بنچمارک ها توجه کنید و آنها را معیاری برای خرید خود قرار دهید.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار