تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
آخرین وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت پرسرعت تا پایان خردادماه سال ۹۷ حکایت از این دارد که تعداد مشترکان آنلاین به بیش از 70 میلیون نفر رسیده که بیش از 60 میلیون آن را کاربران اینترنت پرسرعت موبایل تشکیل می‌دهند.

به گزارش آی تابناک : آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که نفوذ اینترنت ثابت یا ADSL یک رشد خطی بوده در حالی که نفوذ اینترنت موبایل در کشور شیب صعودی نسبتا تندی داشته است.

بر اساس این آمار، تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به ۷۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۷۷ نفر رسیده است که از این تعداد به طور دقیق، ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۰ نفر مشترک اینترنت ثابت (ADSL) و ۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۷ نفر کاربر اینترنت پرسرعت موبایل هستند.

همچنین بررسی نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به مدد توسعه موبایل باندپهن به ۸۸.۸۶ درصد رسیده است. براین اساس ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت ۱۵.۷۰ درصد و ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۷۳.۱۶ درصد عنوان شده است.

از لحاظ فناوری‌های دسترسی به اینترنت نیز، اینترنت موبایل و فناوری‌های ۳G و ۴G با ۸۲ درصد دربرگیری در رده نخست قرار دارد. در ادامه این آمار نشان داده شده که پس از فناوری نسل سوم و چهارم موبایل، ۱۲درصد کاربران به اینترنت ADSL دسترسی دارند و ۳ درصد به اینترنت وای فای و ۲درصد از طریق TD-LTE به اینترنت وصل می‌شوند.

آمار فوق که در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته، نگرانی‌ها و اعتراضات FCPها را بار دیگر پررنگ می‌کند. این شرکت‌ها اعتقاد دارند که فروش اینترنت توسط اپراتورها همراه با یک دامپینگ قیمتی همراه است و رقابت ناسالمی شکل گرفته است، با این حال برخی از دیگر افراد همچون «باقر صمدی» مدیربازاریابی ایرانسل در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده‌اند که نرخ آنها از کف قیمتی که قانون برای اپراتورها تعیین کرده بالاتر است و آنها برای بیزینس خود و توان مالی مشتریان خود قیمت‌ها را حدالامکان پایین‌ نگه داشته‌اند.

برخی دیگر از کارشناسان و دولتمردان همچون «حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز معتقدند که سرویس اینترنت ADSL در ایران پیشرفت محسوسی نکرده و کیفیت کنونی آن باعث می‌شود که مشترکین به سمت اینترنتی پرسرعت‌تر یعنی اینترنت موبایل بروند.



منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار