کد خبر: ۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان یا TSMC طی جلسه‌ای خصوصی به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، تقریباُ بیش از ۵۰ طراحی چیپست‌های ۷ نانومتری صادر شود.

به گزارش آی تابناک : بدین ترتیب استقبال تولیدکنندگان از تکنولوژی ۷ نانومتری موجب می‌شود که ۲۰ درصد درآمد کلی این شرکت در چهارماهه‌ پایانی سال ۲۰۱۸ به این چیپست‌ها اختصاص داشته باشد.

بدین ترتیب، ۱۰ درصد از درآمد کلی سال ۲۰۱۸ کمپانی تایوانی از فروش چیپست‌های با معماری ۷ نانومتری بدست آمده است. حال CC Wei مدیر عامل این تولیدکننده‌ی محصولات نیمه‌هادی پیش بینی کرده که این رقم در سال بعدی دو برابر خواهد شد و ۲۰ درصد درآمد سال ۲۰۱۹ میلادی کمپانی TSMC به چیپست‌های ۷ نانومتری اختصاص خواهد داشت.

همانطور که در خبرها خواندید، قرار است همه چیپ های مورد نیاز اپل توسط TSMC تولید خواهند شون  و هم اکنون کمپانی TSMC تولید چیپست های ۷ نانومتری A12 را برای آیفون‌ها آغاز کرده است.

به این موضوع باید سفارشات هواوی، کوالکام و دیگر شرکت‌ها را برای تولید نسل اول چیپست‌های ۷ نانومتری‌ اضافه نمود. علاوه بر این کمپانی تایوانی در نظر دارد سال ۲۰۱۹ نسخه‌ی بهبود یافته‌ای از چیپست‌ها را طراحی کند که از اشعه فرابنفش دور برخوردار است و به احتمال قوی تا سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه خواهد رسید. این مسئله بدین معنی است که حداقل طی دو سال آینده، تکنولوژی جدیدتر یا معماری کوچکتری برای چیپست‌ها انتخاب نخواهد شد و تنها همین تکنولوژی بهبود خواهد یافت.

چندی پیش شایعه شده بود که کوالکام تولید چیپست های اسنپدراگون با معماری ۷ نانومتری را به TSMC می سپارد وتحلیلگران نیز احتمال رخ دادن چنین اتفاقی را بالا می‌دانند. علاوه بر این احتمال می‌رود شرکت‌های AMD، انویدیا، Xilinx و تعدادی توسعه‌ دهنده‌ی چیپست‌های هوش مصنوعی هم به شمار خریداران کمپانی تایوانی اضافه شوند.

این کمپانی انتظار دارد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، ۹.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این مسئله بدین معنی خواهد بود که درآمدش نسبت به سه ماهه قبلی، ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.



منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار