کد خبر: ۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
بررسی سطح استرس، خستگی و هیجان مشتریان درزمان خرید، با استفاده از فناوری هوشمند قابل ردیابی واندازه گیری است.

به گزارش آی تابناک : یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور دنیا درحال پیاده سازی طرحی است که با استفاده از آن می‌توان میزان ضربان قلب، سطح استرس و حتی سرعت حرکت مشتریان در زمان خرید را شناسایی کرد.


دریافت این اطلاعات با استفاده از ترولی خرید هوشمند انجام می‌شود، زمانی که فرد ترولی را حرکت می‌دهد، اطلاعات بیومتریک او مانند ضربان قلب، درجه حرارت و سطح استرس شناسایی و ثبت می‌شود.

سپس این داده‌ها برای تحلیل و ارزیابی بیشتر به سرور‌های رایانه‌ای درفروشگاه ارسال می‌شوند.


مجریان طرح هدف از ساخت ترولی‌های هوشمند را بررسی احساس‌های مشتریان درزمان خرید درفروشگاه‌ها اعلام کرده و اختراع خود را به ثبت رسانده اند.

ترولی، سبد خرید دارای مجموعه‌ای از حسگرهاست که می‌توانند اطلاعات را دریافت، استخراج و به سرور ارسال کنند.

کارشناسان یکی از هدف‌های راه اندازی این سیستم را بهبود خرید مشتریان و پاسخ گویی به آن‌ها اعلام کرده اند.

محققان همچنین اعلام کرده اند درصورتی که مشتری دچار استرس فراوان شده و یا ضربان قلب او بالا رود، پیام هشداری از چرخ دستی وی به سرور ارسال شده و مسئولان فروشگاه با شناسایی مشتری کمک رسانی های لازم را به او می کنند.


به طور مثال اگر بررسی اطلاعات دریافتی از ترولی‌ها نشان داد سطح استرس تعداد زیادی از مشتریان درحال خرید بالاست، افراد مسئول می‌توانند موسیقی‌های آرام بخش درفضای فروشگاه پخش کنند یا افراد درمعرض خطر ایست قلبی را شناسایی وامداد رسانی لازم به آن‌ها را انجام دهند.


این اختراع درحالی به ثبت می‌رسد که بسیاری از افراد آن را نقض کننده حریم خصوصی افراد می‌دانند.

یکی دیگر از طرح‌های دردست اجرای این فروشگاه زنجیره‌ای مشهور، قابلیت ضبط مکالمه بین مشتریان و کارکنان فروشگاه است تا از این طریق میزان رضایت از عملکرد کارکنان خود را اندازه گیری کنند.


دراین شیوه از مکانیزم خاصی برای بررسی صدای محیط استفاده می‌شود و حتی قابلیت شناسایی مکالمه‌های تند، دوستانه و انتقادی را دارد.
مقام‌های فروشگاه زنجیره‌ای هدف از ابداع این شیوه‌ها را کاهش هزینه و ارزیابی معیار‌های عملکردی کارکنان خود اعلام کرده اند.

منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار