کد خبر: ۲۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 20
تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای 700 تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه دقیقه‌ای 900 تومان محاسبه می شود.
به گزارش تابناک سهراب آغ بیات مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه تامین امکانات مطلوب ارتباطی در مراسم اربعین یکی از اهداف ماست اظهار کرد: هنگام برگزاری راهپیمایی اربعین موضوع تامین ارتباطات در داخل کشور برای ما مهم است، البته امسال زیرساخت های ارتباطی داخل کشور تامین شده اما این موضوع در کشور عراق باید توسط خود عراقی ها  پیگیری شود که مذاکرات خوبی در اینباره انجام شده است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های ارتباطی مانند؛ مکالمه، دیتا و اینترنت را مدنظر داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه کل زوار متمایل به مکالمه هستند بنابراین سعی شده در این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم که در داخل کشور کارهای لازم تا پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه اپراتورها بسترهای لازم ارتباطی را از طریق شرکت زیرساخت در اربعین تامین کرده‎اند، افزود: مناطق مرزی تحت پوشش زیرساخت های ارتباطی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود دو میلیون و 200 هزار زائر در مراسم اربعین شرکت داشتند خاطرنشان کرد: در سال گذشته تامین پوشش ارتباطی برای این تعداد زائر در پایانه های مرزی بدون هیچ مشکلی انجام شد، در مرزها نیز وای فای رایگان از طریق بالن فضایی در اختیار افراد قرار گرفت.

آغ بیات با بیان اینکه در حال حاضر زمینه برقراری حدود هشت میلیون دقیقه ارتباط همزمان با عراق فراهم شده است بیان کرد: با تلاش های انجام شده کانال های مستقیم با کشور عراق ارتقا یافته است و در حال حاضر از نظر مکالمه مشکل خاصی وجود ندارد اما ممکن است به دلیل اینکه ظرفیت اپراتورهای عراقی کافی نیست در زمان اوج ترافیک مکالمه محدودیت هایی ایجاد شود.

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در تلاش هستیم کیفیت و کمیت مکالمه‎ها در این ایام افزایش داشته باشد تصریح کرد: زائران می توانند از دو روش رومینگ مانند؛ سیم کارت های ایرانی یا خرید سیم کارت عراقی برای برقراری مکالمه تلفنی از طریق شبکه دیتای موبایل اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

وی درباره هزینه استفاده از مکالمه تلفنی در اربعین خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ ارز تعرفه های تماس تلفنی خارجی نیز تغییر کرده است اما برای مکالمه زائران اربعین از 20 مهر تا 20 آبان نرخ های قدیم را در تعرفه های مکالمه ها اعمال می کنیم به طوری که تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای 700 تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه دقیقه‌ای 900 تومان محاسبه می شود.

آغ بیات درباره ارائه تخفیف ویژه مکالمه به زائران ادامه داد: نرخ تعرفه های جدید برای تماس تلفنی خارجی ثابت به ثابت دقیقه‎ای 2200 تومان و تلفن موبایل به موبایل 3000 تومان است که در زمان پیاده روی اربعین برای زوار به یک سوم کاهش می یابد.

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: منتظر هستیم تا اپراتورها بسته های پیشنهادی در خصوص مکالمه و اینترنت را برای اربعین ارائه کنند.

نصب بالن های فضایی در نقاط مرزی

آغ بیات با اشاره به نقش مهم بالن‎های فضایی در پوشش ارتباطی تصریح کرد: بالن های فضایی خدمات وای فای و ال تی ای به زائران در داخل کشور و در محدوده مرزی ارائه می دهند بنابراین برای تامین پوشش ارتباطی زوار در اربعین دو بالن فضایی در مناطق مرزی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های ارتباطی این دو بالن تامین شده است افزود: یکی از بالن های فضایی در پایانه مرزی مهران نصب شده است که تا شعاع پنج کیلومتر با 500 مگابایت پهنای باند را پوشش می‌دهد، البته بالن دوم با بازگشایی مرز خسروی در این منطقه نصب می شود در غیر این صورت در شهر مهران به زائران خدمات ارائه می دهد.

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت  با اشاره به تمهیدات اپراتورها برای ارائه وای فای رایگان به زائران در چزابه ، شلمچه و مهران نیز  بیان کرد: مردم می توانند از وای فای اپراتورهای رایتل ایرانسل و همراه اول استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار