کد خبر: ۲۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 20
یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت از تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای مراسم اربعین و زمینه سازی برای برقراری ۸ میلیون دقیقه مکالمه همزمان در هر روز برای زائران خبر داد.
به گزارش آی تابناک : سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین امکانات مطلوب ارتباطی در مراسم اربعین گفت: هنگام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، موضوع تامین ارتباطات در داخل کشور برای ما مهم است، البته امسال زیرساخت های ارتباطی داخل کشور تامین شده اما این موضوع در کشور عراق باید توسط خود عراقی ها پیگیری شود که مذاکرات خوبی در این‌باره انجام شده است.

مناطق مرزی تحت پوشش زیرساختهای ارتباطی است

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های ارتباطی مانند مکالمه، دیتا و اینترنت را مدنظر داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه کل زوار تمایل به مکالمه دارند سعی شده در این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم و از این رو، در داخل کشور کارهای لازم تا پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.

مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه اپراتورها بسترهای لازم ارتباطی را از طریق شرکت زیرساخت در اربعین تامین کرده‎اند، افزود: مناطق مرزی تحت پوشش زیرساخت های ارتباطی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برقراری ۸ میلیون دقیقه مکالمه همزمان ممکن است

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود دو میلیون و ۲۰۰هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تامین پوشش ارتباطی برای این تعداد زائر در پایانه های مرزی بدون هیچ مشکلی انجام شد و در مرزها نیز وای فای رایگان از طریق بالن فضایی در اختیار افراد قرار گرفت.

آغ بیات با بیان اینکه در حال حاضر زمینه برقراری حدود ۸ میلیون دقیقه ارتباط همزمان با عراق فراهم شده است افزود: با تلاش های انجام شده کانال های مستقیم با کشور عراق ارتقا یافته و در حال حاضر از نظر مکالمه مشکل خاصی وجود ندارد. اما ممکن است به دلیل اینکه ظرفیت اپراتورهای عراقی کافی نیست در زمان اوج ترافیک مکالمه محدودیت هایی ایجاد شود.

مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در تلاش هستیم کیفیت و کمیت مکالمه‎ها در این ایام افزایش داشته باشد. زائران می توانند از دو روش رومینگ مانند سیم کارت های ایرانی یا خرید سیم کارت عراقی برای برقراری مکالمه تلفنی از طریق شبکه دیتای موبایل اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

تعرفه ارتباطات اربعین به یک سوم کاهش یافت

وی درباره هزینه استفاده از مکالمه تلفنی در اربعین خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز، تعرفه های تماس تلفنی خارجی نیز تغییر کرده است اما برای مکالمه زائران اربعین از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان نرخ های قدیم را در تعرفه های مکالمه ها اعمال می کنیم. به این معنی که تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای ۷۰۰ تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان محاسبه می شود.

آغ بیات درباره ارائه تخفیف ویژه مکالمه به زائران ادامه داد: نرخ تعرفه های جدید برای تماس تلفنی خارجی ثابت به ثابت دقیقه‎ای ۲۲۰۰ تومان و تلفن موبایل به موبایل ۳۰۰۰ تومان است که در زمان پیاده روی اربعین برای زوار به یک سوم کاهش می یابد. از سوی دیگر منتظر هستیم تا اپراتورهای موبایل، بسته های پیشنهادی را برای اربعین ارائه کنند.

نصب بالن های فضایی در نقاط مرزی

آغ بیات با اشاره به نقش مهم بالن‎های فضایی در پوشش ارتباطی تصریح کرد: بالن های فضایی خدمات وای فای به زائران در داخل کشور و در محدوده مرزی ارائه می دهند بنابراین برای تامین پوشش ارتباطی زوار در اربعین دو بالن فضایی در مناطق مرزی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساختهای ارتباطی این دو بالن تامین شده است افزود: یکی از بالن های فضایی در پایانه مرزی مهران نصب شده که تا شعاع پنج کیلومتر با ۵۰۰ مگابایت پهنای باند را پوشش می‌دهد. البته بالن دوم با بازگشایی مرز خسروی در این منطقه نصب می شود؛ در غیر این صورت در شهر مهران به زائران خدمات ارائه می دهد.

مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تمهیدات اپراتورها برای ارائه وای فای رایگان به زائران در چزابه و شلمچه گفت: مردم می توانند از وای فای اپراتورهای موبایل استفاده کنند.

آغ بیات ادامه داد: البته ارتباطات این مناطق نیاز به بالن فضایی ندارد و مردم می توانند به راحتی با یکدیگر مکالمه تلفنی داشته باشند.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار