کد خبر: ۲۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 20
سیستم تشخیص چهره دو بعدی که سال ها است در بسیاری از گوشی های اندرویدی استفاده می شود چندان هم امن نیست.

به گزارش آی تابناک : اپل اولین سیستم های مبتنی بر اسکن چهره 3 بعدی یا Face ID را معرفی کرد که اگر چه مشکلاتی داشت اما به اندازه کافی و تقریباً در حد حسگر اثر انگشت امن بود اما ظاهراً سیستم تشخیص چهره جدیدترین گوشی هواوی، میت 20 پرو هم به راحتی فریب می خورد.


دو فرد آلمانی موفق شده اند از سد سیستم امنیتی تشخیص چهره میت 20 پرو گذر کنند؛ آن هم در حالی که تنها چهره یکی از آنها در گوشی تعریف شده بود. میت 20 پرو از سیستم تشخیص چهره سه بعدی بهره می برد و از نظر تئوری انتظار می رود نرخ خطای آن یک در هر یک میلیون باشد. علاوه بر این دو فردی که میت 20 پرو را فریب داده اند دوقلو یا خواهر یا برادر هم نیستند و حتی نسبت خانوادگی با هم ندارند.

این دو تنها موی کوتاه و ریش مشابه با هم دارند و یکی از آنها عینک به چشم می زند. همچنین برای اطمینان از این موضوع دو گوشی مختلف میت 20 پرو را آزمایش کرده اند.

در تماسی که با هواوی در مورد این موضوع صورت گرفته پاسخگویی به آینده موکول شده است. البته گفته می شود که خوشبختانه این موضوعی است که با ارائه آپدیت های نرم افزاری قابل حل است و ناشی از سخت افزار نیست اما در هر حال اینکه چنین موضوعی چطور از آزمایشگاه های هواوی گذر کرده جای تعجب دارد.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار