کد خبر: ۲۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 18
اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک با هدف توسعه این صنعت و بکارگیری از نیروهای انسانی در ارومیه برگزار شد.
به گزارش آی تابناک : اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکرو الکترونیک امروز با حضور دکتر علی وحدت رییس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک (صحا) و مهندس جهانگرد معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرک فناوری الکترونیک ارومیه آغاز به کار کرد.

در سده گذشته صنایع الکترونیک نقش خود را در زندگی انسان پررنگ کرده، به طوری‌که بر اساس آمارهای پایگاه داده مرکز تجارت بین‌المللی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار از حجم تجارت جهانی مربوط به صنایع الکترونیک بوده است.

 این مقدار معادل ۷.۷ درصد از تجارت جهانی بوده که جایگاه سوم تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

صنعت الکترونیک دارای حوزه‌های کاربردی مختلفی در صنایع است که به علت اهمیت استراتژیک با سودآوری بالا توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود جلب کرده است. حجم انبوهی از سرمایه‌گذاری‌های جهانی را این صنعت به خود اختصاص داده است و محصولات خدمات الکترونیک در سال ۲۰۰۸ به میزان ۱۰.۷ درصد از جی دی پی جهانی را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک در شهرک فناوری الکترونیک در ارومیه توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با همکاری استانداری آذربایجان غربی و انجمن میکروالکترونیک ایران در حال برگزاری است.

در این اجلاس در خصوص موضوعاتی چون فضای کسب و کار و تامین مالی این صنعت بحث و تبادل نظر می‌شود.




منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار