کد خبر: ۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 18
جیمز دیمور، مهندس سابق گوگل که سال گذشته به دلیل نگارش یک یادداشت با مفهوم اینکه زنان کم‌تر برای کارهای مربوط به تکنولوژی مناسب هستند اخراج شده بود، حالا پرونده شکایت خود را از گوگل به داوری قضایی می‌برد.
به گزارش آی تابناک : دیمور اوایل امسال به همراه همکار سابق خود، دیوید گودمن، از گوگل شکایت کرده بود. آن می‌گویند که گوگل به‌صورت سازمان‌یافته آن‌ها را بر اساس اعتقاداتشان تنبیه و  اخراج کرده است. حالا آن‌ها قصد دارند به این مسئله واکنش نشان داده و تبدیل به نماینده کارکنان محافظه‌کار سفیدپوست مرد شوند که ادعا می‌شود از جانب مورد تبعیض قرار می‌گیرند. دادخواست عمومی بر طبق روال پیش خواهد رفت اما دو مرد دیگر را که به شکایت ملحق شده‌اند شامل خواهد شد. 

این تغییرات ممکن است کفه ترازو را به ضرر گوگل سنگین کند. دیمور و گودمن کارکنانی بودند که در زمان‌های مختلف به دلایل مختلف اخراج شدند. اما دو مرد دیگر، استفان مک‌فرسون و مایکل برنز، هردو متقاضیان کار  بوده‌اند که ادعا می‌کنند سفید پوست و محافظه کار بودنشان دلیل عدم استخدام آن‌ها می‌باشد.  این دونفر در ماه آوریل به همراه یکی دیگر از کارکنان سابق به نام مانوئل آمادور، که تصمیم گرفت اتهامات عنوان‌شده خود را پس بگیرد، به شکایت ملحق شده بودند.

دیمور به‌طور جداگانه شکایت خود را درباره اخراج شدنش با هیئت روابط کاری ایالات‌متحده مطرح کرده بود و هیئت به این نتیجه رسید که گوگل در راستای قانون وی را اخراج کرده است. 

در همین حال گوگل همچنین  توسط یکی دیگر از کارکنان سابق خود که می‌گوید به دلیل ابراز علایق لیبرالی خود اخراج شده است مورد شکایت قرارگرفته است. تیم شوایلر، مهندس سابق گوگل ادعا می‌کند که به ملاقات با رئیس بخش منابع اسانی فراخوانده شد تا بگوید با کسی که دیدگاه‌های دیمور را به اشتراک می‌گذارد کار نمی‌کند و به وی گفته شد که بیش‌ازاندازه درگیر فعالیت‌های اجتماعی شده است. گوگل نیز گفته است که این کمپانی انتظارات خیلی استانداردی را برای جلوگیری از کلیشه‌های آسیب‌زا بدون توجه به دیدگاه سیاسی کارکنان خود اجرا می‌کند. 

پرونده دیمور یک نشانه بزرگ از تناقض سیاسی در داخل گوگل است. وی یک یادداشت داخلی نوشت که گوگل درحال استخدام تعداد بالای کارکنان زن می‌باشد و این کار را اشتباه خوانده و گفته است که زنان به امور مربوط به تکنولوژی علاقه کمتری دارند. این یادداشت به‌سرعت عمومی شده و کمی بعد توسط Gizmodo و  Motherboard منتشر شد.  دیمور  نیز سریعاً بعدازاین نشر اخراج شد. مدیرعامل گوگل، ساندر پیچای، دراین‌باره گفته بود  که وی از خط قرمز بین ابراز نظر و  توهین جنسیتی در محل کاری ما  عبور کرده است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار