کد خبر: ۲۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 18
کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ های کمپانی اپل سالهاست که از چیپست های اینتل به عنوان قلب تپنده بهره می برند.

به گزارش آی تابناک : اما حالا مینگ چی کو تحلیلگر با سابقه دنیای کامپیوتر، اظهار داشته که اپل تا سال 2020 یا نهایتاً 2021 چیپست های اینتل کامپیوترهای مک را با پردازنده های مبتنی بر معماری ARM جایگزین خواهد کرد.

هدف مورد بحث خبر چند ماه پیش بلومبرگ مبنی بر احتمال عرضه کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده های ARM در سال 2020 را تأیید کرده و به گفته آقای کو، اپل را از وابستگی به اینتل و نقشه راه این شرکت برای چیپست هایش که ممکن است تأخیرهای زیادی در زمینه عرضه به دنبال داشته باشد، آزاد می کند.

مک بوک ها اولین دریافت کننده های چیپست های ARM هستند

بر اساس اطالاعات موجود، فرآیند جایگزینی چیپست های جدید که توسط اپل طراحی خواهند شد، با مک بوک های این کمپانی آغاز می شود و احتمالاً کامپیوترهای مک قدرتمند شرکت ساکن کوپرتینو اندکی دیرتر و زمانی که چیپست های ARM از نظر توان پردازشی به سطح تولیدات اینتل برسند، پردازنده های جدید را دریافت خواهند کرد.

کامپیوترهای مک

لازم به ذکر است که مینگ چی کو همچنین عنوان کرده کمپانی تولید نیمه‌هادی تایوان یا همان TSMC بیشترین سود را از تصمیم اپل خواهد برد؛ چرا که این شرکت از سال 2016 به تنهایی تولید چیپست های سری A اپل را بر عهده داشته و فعلاً به عنوان تأمین کننده انحصاری اپل در زمینه چیپست منبع درآمدی تضمین شده ای در اختیار دارد.

گفتنی است بر اساس پیش بینی ها، TSMC همچنین چیپست های مورد نیاز اپل در حوزه اتومبیل را هم تأمین خواهد کرد که در سیستم کمک راننده پیشرفته اپل (ADAS) با سطوح پشتیبانی 4 (اتوماسیون بالا) و 5 (تمام خودکار) به کار گرفته می شوند.




منبع : اپل اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار