کد خبر: ۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 17
پل آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در 23 مهر ماه درگذشت. آلن که به لنفوم غیر هوچکین (یک گروه از سرطان خون) مبتلا بود در ماه جاری میلادی از تحت درمان بودن خود گفته بود. اخیرا بیل گیتس از خاطرات خود با آلن گفته است.

به گزارش آی تابناک : گیتس و آلن در 1975 مایکروسافت را تأسیس کردند و برای همیشه دنیای فناوری را تغییر دادند. آلن همچنین پس از خروج از مایکروسافت در سال 1983 به عنوان یک غول کسب و کار، ورزش و بشر دوستی در شمال غربی اقیانوس آرام شناخته می شد. گیتس خاطراتش را این گونه به یاد می آورد:

وقتی من کلاس هفتم بودم پل را ملاقات کردم. او دو کلاس از من بالاتر و قد بلند بود و نشان داده بود یک نابغه کامپیوتر است. بعدها او یک ریش بامزه داشت که من هرگز نمی توانستم آن را بکِشم.

پل آلن

به گفته گیتس، دو نفری تقریباً تمامی وقت خود را با هر کامپیوتری که گیر می آوردند سپری می کردند. گیتس معتقد است که آلن اهمیت باورنکردنی کامپیوترها و صنعت مرتبط با آنها را پیشبینی کرده بود:

در واقع مایکروسافت بدون پل هرگز اتفاق نمی افتاد. در دسامبر 1974 ما هر دو در منطقه بوستون زندگی می کردیم. او کار می کرد و من به دانشگاه می رفتم. یک روز آمد و اصرار کرد که با او به یک دکه روزنامه فروشی بروم. وقتی رسیدیم جلد شماره ژانویه مجله پاپیولار الکترونیکس را نشان داد. کامپیوتر جدیدی به نام آلتِیر 8800 را نشان می داد که بر یک چیپ قوی مبتنی بود. پاول به من نگاه کرد و گفت: این بدون ما اتفاق می افتد! آن لحظه پایان حرفه من در داشگاه بود و شروع مایکروسافت، کمپانی جدیدمان. این به خاطر پل اتفاق افتاد.

گیتس معتقد است که پل ذهن باز و استعداد ویژه ای برای توضیح دادن موضوعات پیچیده به زبانی ساده داشت: «از آن جایی که من به اندازه کافی خوش شانس بودم که از دوران جوانی او را بشناسم، پیش از اینکه بقیه دنیا به این موضوع پی ببرند، متوجه آن شدم». گیتس معتقد است:

«آلن لیافت زندگی طولاتی تری داشت. من فوق العاده دلم برای او تنگ می شود».





منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار