کد خبر: ۲۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 17
سامسونگ از دو گزینه‌ی نیمه هادی جدید به نام‌های اگزینوس اتو و ایزوسل اتو برای خودروی هوشمند رونمایی کرده است.

به گزارش آی تابناک : این دو چیپست تازه‌ کمپانی کره‌ای بهتر می‌توانند راه ها و اشیاء داخل آن را تشخیص داده و بررسی کنند. علاوه بر این انتقال اطلاعات سریعتر، پردازش دیتا و گرافیک قو‌یتر از ویژگی‌های ارتقا یافته‌ی این دو به شمار می‌رود.

در واقع اگزینوس اتو سری پردازشگرها اپلیکیشن‌های سامسونگ هستند که برای خودرو‌ی هوشمند تولید می‌شوند. در این پردازشگرها از یک CPU هایی اختصاصی و GPU های پیشرفته قرار گرفته است. کمپانی کره‌ای مدعی شده که چیپست‌های جدید این شرکت توانایی پردازش بالایی دارند و می‌توانند سیستم‌های عملیاتی چندین نمایشگر را بر عهده بگیرند. در همین حین آنها می‌توانند رابط کاربری بدون نقصی را فراهم آورند که تمامی اتفاقات یا تصمیمات کاربر را بدون تاخیر نمایان کند.

بدین ترتیب چیپست‌های یاد شده قادرند از پخش چهار صفحه نمایش با کیفیت HD بصورت همزمان پشتیبانی کنند. در این چیپست یک مودم LTE وجود دارد که از تکنولوژی‌های تجمیع اپراتور در یک کانال مشترک و آنتن های مایمو برای بهبود سرعت انتقال داده با ماشین‌ها استفاده می‌کند. این مودم از ارتباط شبکه‌ای 2G و 3G هم استفاده می‌کند و قرار است پشتیبانی از نسل پنجم شبکه های ارتباطی یعنی 5G نیز در مدل های بعدی این چیپست گنجانده شود.

با این وجود ایزوسل اتو نام یک سری حسگر تصویری است که از تکنولوژی پیکسل پیشرفته برای بهبود حساسیت نوری و رزولوشن تصویر استفاده می‌کند. این تکنولوژی موجب می‌شود که سنسور بتواند راه‌ها و اشیاء را حتی در نور کم بهتر تشخیص دهد.

این حسگر تصویری، با وسعت دید پویا و عریض خود می‌تواند تشخیص اشیاء در محیط‌هایی با کنتراست بالا نظیر تونل را آسانتر کند. شرکت سامسونگ مدعی شده این سنسور‌های تصویری قادر خواهند بود کارایی خود را در دمایی میان ۴۰- درجه و ۱۰۵ درجه سانتیگراد را حفظ نماید.





منبع : androidheadlines
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار