کد خبر: ۲۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 16
گوگل اعلام کرده است که تمامی اطلاعات و داده‌های خصوصی کاربران که به صورت خودکار و اتوماتیک بر روی خدمات ابری اندرویدی ذخیره می‌شوند، رمزنگاری خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : این روزها که مساله حفاظت از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی نیز تمرکز خاص و ویژه‌ای را بر روی این امر معطوف کرده اند تا رضایت و آسودگی خاطر کاربران‌شان را جلب کرده و به ارتقای امنیت سایبری خود و سیستم‌های توسعه داده شده خود کمک کنند.

حالا به تازگی گوگل بعنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید به کاربرانش این نوید را داده تا خیالشان بابت امنیت اطلاعات ذخیره شده خود بر روی خدمات ابری سیستم عامل اندروید آسوده باشد چراکه از این پس تمامی داده‌های ذخیره شده بر روی سرورهای ابری (cloud servers) مورد استفاده سیستم‌عامل اندروید رمزنگاری خواهد شد.

گوگل در ادامه این بیانیه اعلام کرده است که با آغاز روند ایمن‌سازی و رمزنگاری اطلاعات ذخیره شده کاربران،  اجازه هیچ‌گونه دسترسی به افرادی غیر از کاربر و صاحب گوشی مربوطه داده نخواهد شد و حتی خود شرکت گوگل نیز به هیچ کدام از این اطلاعات دسترسی پیدا نخواهند کرد.  

گوگل همچنین به کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک تمامی اطلاعات و داده‌های موردنظر خود را بر روی سرورهای ابری حساب کاربری گوگل اکانت خود ذخیره کنند تا هر زمان که بخواهند به آن دسترسی پیدا کرده و در صورتی که به هر دلیلی از حافظه گوشی آنها پاک شد، به سهولت از طریق دانلود تصاویر از سرورهای ابری گوگل اکانت، قابل بازیابی و احیا باشند.

یکی دیگر از مزایای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی بر روی سرورهای ابری، آن است که هر زمان که کاربران گوشی خود را تعویض کردند، به راحتی قادر خواهند بود تصاویر و اطلاعات موردنظر را بر روی دستگاه جدید خود دانلود کرده و انتقال دهند.

لازم به ذکر است تاکنون اطلاعاتی که کاربران بر روی سرورهای ابری گوگل ذخیره‌سازی می‌کردند، رمزنگاری شده نبوده و توسط شرکت گوگل قابل دسترسی و بازیابی بوده اند اما حالا این شرکت به منظور محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران و افزایش و ارتقای امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده آنها، تصمیم گرفته است که این اطلاعات را رمزنگاری کند تا بدین وسیله راه نفوذ و سرقت اطلاعات شخصی کاربران را برای هکرها و مجرمان سایبری دشوار و تا حدی غیرممکن کند.




منبع :  هکرنیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار