کد خبر: ۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 16
متخصصان ژاپنی رباتی با ظاهر مار را توسعه داده اند که قابلیت بالا رفتن از نردبان به شیوه ای جالب را دارد.

به گزارش آی تابناک : ژاپنی ها از مدت ها قبل در زمینه توسعه ربات های نمایشی و کاربردی دستی بر آتش داشته اند و حالا متخصصان دانشگاه های «کیوتو» و Electro-Communications ویدیویی از یک مار رباتیک را به نمایش گذاشته اند که با پیچ و تاب بدنش از نردبانی عمودی بالا می رود.

این ربات در کنفرانس بین المللی ربات ها و سیستم های هوشمند به نمایش گذاشته شده است. شاید حرکات ربات مورد بحث چندان دلچسب نباشد اما نحوه تاب خوردن بدن آن به دور یک میله و سپس جهش سریع به سمت پله بعدی می تواند کاربردهای عملی زیادی به همراه داشته باشد که شامل عملیات امداد و نجات از محیط های خطرناک نیز می شود.

هدف از طراحی و توسعه مار رباتیک بررسی نقاط خارج از دسترسی انسان و به ویژه ساختمان های تخریب شده در اثر بلایای طبیعی عنوان شده است. در چنین سناریوهایی می توان از این دستگاه برای جستجوی افراد گیر افتاده در داخل ساختمان و ارزیابی راه های دسترسی به آنها استفاده کرد.

در حالی که برخی فیلم های علمی و تخیلی با نمایش ربات های ویرانگر و جنگجو عامه مردم را نسبت به این ابزارها بدبین کرده اند، تولید ربات های کاربردی و مفیدیاز این دست می تواند نگاه افراد عادی و شهروندان را به این دستگاه ها مثبت تر سازد.

این نخستین بار نیست که نحوه حرکت خزندگان دستمایه توسعه ربات قرار می گیرد و در سال ۲۰۱۶ نیز یک ربات دریایی با ظاهر مار توسط شرکت های نروژی Kongsberg Maritime و Statoil با همکاری دانشگاه علوم و فناوری این کشور توسعه پیدا کرد که هدف از آن بازرسی و پاکسازی زیرساخت های زیر آب بود.




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار