کد خبر: ۲۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 15
استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تولید محصولات و ابزار مورد استفاده در حوزه حمل و نقل تازگی ندارد، اما برای اولین بار برخی قطعات یک ناو هواپیمابر هسته ای به این شکل تولید شده است.
به گزارش آی تابناک : تولید این قطعات توسط شرکت Huntington Ingalls Industries صورت گرفته است. قطعات یادشده پس از بررسی های نهایی بر روی ناو هواپیمابر هسته ای USS Harry S. Truman (CVN ۷۵) نصب خواهند شد.

ساخت ناو هواپیمابر هسته ای با چاپگر سه بعدی

انتظار می رود نصب این قطعات در اوایل سال ۲۰۱۹ نهایی شود و پس از آن ۱۲ ماه آزمایش عملیاتی برای کسب اطمینان از کارآیی قطعات یادشده انجام شود.

استفاده از چاپگرهای سه بعدی به منظور تولید برخی قطعات مورد نیاز در صنعت دریانوردی محبوبیت خاص خود را دارد، زیرا این کار هزینه طراحی نمونه های اولیه را کاهش می دهد و به ساده سازی فرایند تولید و نصب قطعات مذکور نیز می انجامد.

علاوه بر این می توان چاپگرهای سه بعدی را به داخل ناوها حمل کرد و از آنها در دریا برای تولید اضطراری قطعات مورد نیاز استفاده کرد. این در حالی است که تولید قطعات یادشده در حالت عادی نیازمند استفاده از تجهیزات بزرگ و پیشرفته ای است که نمی توان آنها را به درون کشتی ها منتقل کرد.

به بیان دیگر کارکنان یک کشتی با دریافت تنها یک فایل دیجیتال می توانند از چاپگرهای سه بعدی برای تولید قطعات مورد نیاز استفاده کنند.





منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار