کد خبر: ۲۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 15
در دو سال اخیر AMD توانسته بازگشت بسیار خوبی در بازار پردازنده‌ها تجربه کرده و به لطف پردازنده‌های پر قدرت و خوش قیمت رایزن حریف قدر و قدیمی آبی خود را حسابی تحت فشار قرار دهد. در حال حاضر پردازنده‌های AMD قادر هستند در ازاء مبلغ پرداختی کمتر قدرت پردازشی بیشتر را در مقابل پردازنده‌های اینتل ارایه دهند. AMD برای تداوم این روند اکنون درنظر دارد تا در تاریخ 29 اکتبر 2 پردازنده جدید و خوش قیمت از خانواده رایزن را وارد بازار کند.
به گزارش آی تابناک : بازار پردازنده کامپیوترهای شخصی طی دو سال اخیر شرایط بسیار رقابتی را تجربه کرده است، چرا که AMD با معرفی پردازنده‌های رایزن توانسته قدرت پردازشی بالا را با قیمت مناسب ادغام کرده و در نتیجه عرصه بر اینتل حسابی تنگ شده است. در حقیقت از دورانی که اینتل به تنهایی یکه‌تازی می‌کرد، کاملا دور شده‌ایم و اگر غول آبی دنیای پردازنده‌ها نتواند در دو بخش قدرت پردازشی و قیمت راهکاری پیدا کند، شرایط بازار به نفع رقیب کاملا تغییر خواهد کرد.

AMD برای تداوم این روند رو به رشد تصمیم گرفته تا در انتهای ماه جاری میلادی دو عضو جدید از پردازنده‌های Ryzen Threadripper را روانه بازار کند. برطبق اعلام شرکت AMD قرار است تا در تاریخ 29 اکتبر دو پردازنده جدید 12 و 24 هسته‌ای از خانواده تردریپر عرضه شوند. این پردازنده‌ها را باید نسخه ارزان‌تر غول 32 هسته‌ای تردریپر دانست.

پردازنده‌های جدید این شرکت به ترتیب برچسب قیمتی 649 و 1.299 دلاری خورده‌اند که با توجه به قابلیت‌ بالای پردازنده، قیمتی بسیار مناسب محسوب می‌شوند. تردریپر 12 هسته‌ای جدید دارای فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز خواهد بود و به 32 مگابایت کش لول 3 تجهیز شده است، در نهایت توان حرارتی این پردازنده نیز 180 وات خواهد بود. مدل بالاتر یعنی نسخه 24 هسته‌ای دارای فرکانس پایه 3 گیگاهرتز بوده که در حالت بیشینه به 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید، AMD برای این پردازنده 64 مگابایت کش لول 3 را درنظر گرفته و توان حرارتی آن نیز 250 وات خواهد بود.

این دو پردازنده را باید گزینه بسیار مناسبی برای خریداران با بودجه محدود که تمایل به خرید Ryzen Threadripper 32 هسته‌ای دارند دانست. چرا که به‌طور معمول و هنگام انجام پردازش‌های نسبتا سنگین تفاوت چندانی بین پردازنده 32 هسته‌ای با پردازنده 24 یا 12 هسته‌ای وجود نخواهد داشت. این تفاوت اصولا هنگام اعمال فشار حداکثری بر پردازنده آشکار می‌شود که شاید برخی از کاربران هرگز آن را تجربه نکنند.





منبع : MSPU 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار