کد خبر: ۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 14
به تازگی ویدیویی از ربات‌های Spot mini کمپانی بوستون داینامیکس در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این ربات‌های چهارپا به صورت آزمایش در ساختمان سازی بکار گرفته شده‌اند.

به گزارش آی تابناک : به تازگی ویدیویی از ربات‌های Spot mini کمپانی بوستون داینامیکس در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این ربات‌های چهارپا به صورت آزمایش در ساختمان سازی بکار گرفته شده‌اند.

این ویدیو یک ربات چهارپای مشکی رنگ را به نمایش می‌گذارد که در کارگاه ساختمانی به‌راحتی از پله‌ها بالا می‌رود، از بین ستون‌های فلزی در کارگاه ساختمانی عبور می‌کند، بازوهای رباتیکی را که روی آن دوربین نصب شده است، باز می‌کند تا موقعیت کارگاه را بررسی کند و در نهایت به‌صورت وارونه از پله‌ها پایین می‌رود. البته باید گفت که تمامی حرکات تعریف شده به صورت خودکار انجام شده است.

بدین ترتیب بوستون داینامیکس موفق شده از سگ‌های رباتیک خود استفاده تجاری کند. این شرکت پیشتر مدعی شده بود  به دنبال این است که ارتشی از ربات‌ها بیافریند و قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰۰۰ ربات شبه سگ SpotMini بسازد.

SpotMini که در واقع کوچکترین نسخه از ربات‌های این شرکت معروف به شمار می‌رود، کمتر از یک متر ارتفاع دارد و از وزنی معادل ۳۰ کیلوگرم برخوردار است. این ربا‌ت‌ چهار پا علاوه بر عمر باتری ۹۰ دقیقه‌ای خود، از قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر باز کردن خودکار در اتاق یا سیستم‌های پیشرفته‌ی مسیریابی برخوردار است.


چندی پیش «مارک رایبرت» بنیان‌گذار این شرکت خاطر نشان نمود که کمپانی یاد شده با گسترش میزان تولیدات رباتیک خود به دنبال این مسئله است که یک پلتفرم واحد برای کنترل ربات‌ها همانند سیستم عامل اندروید، طراحی کند تا تمامی ماشین‌ها قادر باشند از آن بهره ببرند.

پیشتر گفته شده بود که از ربات SpotMini  می‌توان در  صنایع مختلف نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل کالا، خدمات خانگی و امنیت بهره گرفت. حال که اولین قدم برای استفاده تجاری از این ربات‌ها برداشته شده است، بعید نیست که چنین روشی برای صنایع دیگر نیز درنظر گرفته شود. بدین ترتیب صنعتگران قادر خواهند بود از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به استفاده از این ربات‌ها بپردازند.




منبع : CNBC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار