کد خبر: ۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 14
نمایشگاهی جدید با هدف حل مشکل فناوران و ایجاد بسترهای مناسب صادراتی آغاز به کار کرده است.

به گزارش آی تابناک : سال ۹۲ برای اولین بار قانون شرکت های دانش بنیان در ایران  به تصویب رسید؛  قانونی که در راستای ایجاد شرکت‌های فناور و کمک به اقتصاد کشور بوجود آمد.

 امروز همه ما متوجه شده ایم که اگر به دنبال رشد و پیشرفت هستیم باید به اقتصاد دانش‌بنیان توجه بسیاری داشته باشیم برای کمک به شرکت های دانش بنیان تا به امروز حدود صد و بیست  خدمت تدوین شده است خدمت هایی که همه در راستای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد کشور هستند.

فضای باز تعاملات بین المللی فناورانه برای مبتکران/ بسته‌های حمایتی دست‌انداز‌های شرکت‌های دانش بنیان را رفع می‌کنند

حمایت‌هایی که  از اقتصاد نفتی  به اقتصاد دانش بنیان جهت داده شده‌اند

امروز دیگر شرکت های دانش بنیان به قانون جدید احتیاج ندارند بلکه باید بسته های حمایتی از آن ها بیشتر شود حمایت‌هایی که همه در راه باز کردن دریچه های پیشرفت شرکت های دانش بنیان و گذر از اقتصاد نفتی و رویارویی با دانش و فناوری جوانان باشد.

حدود سه هزار و هفتصد  شرکت دانش بنیان در داخل کشور فعالیت می‌کنند آنها توانسته‌اند محصولاتی با کیفیت و مناسب را تولید و روانه بازارهای کشور کنند بسیاری از این محصولات دانش بنیان،  کشور را از واردات بی‌نیاز و سبب قطع شدن دست خارجیان از بازارهای کشور شده اند.

 این درست است که اکنون شرکت های دانش بنیان توانسته اند بازار کشور را در اختیار بگیرند اما  باید توجه داشته باشیم که تمامی این شرکت‌ها علاوه بر بازار داخلی به بازار خارجی و صادرات هم نیاز  دارند.

محصولات دانش بنیان در فاز صادرات قرار گرفتند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان حامی اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان همواره به دنبال راهی است که حمایت های خود را بیشتر کند و بسترهای جدیدی را برای شرکت های دانش بنیان  به وجود آورد یکی از این بسترهای حمایتی ایجاد نمایشگاه فناورانه با هدف آشنا کردن شرکت ها با   بازارهای خارجی و افزایش حجم صادرات آنها است.

به دنبال تحقق این هدف نمایشگاه فناورانه شرکت های دانش بنیان از نوزدهم مهرماه کار خود را با حدود ۱۲۰ شرکت آغاز کرده است و در راستای  پیدا کردن شرکای خارجی و بازاریابی مناسب برای شرکت های دانش بنیان فعالیت می‌کند.

فضای باز تعاملات بین المللی فناورانه برای مبتکران/ بسته‌های حمایتی دست‌انداز‌های شرکت‌های دانش بنیان را رفع می‌کنند

ایجاد نمایشگاه فناورانه شرکت های دانش بنیان با هدف بازارسازی مناسب 

مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که متولی اصلی برگزاری این نمایشگاه از سوی معاونت است درباره نمایشگاه شرکت های دانش بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف بازارسازی داخلی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای صادرات محصولات دانش آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: توسعه بازار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای پیدا کردن شرکای خارجی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله اهداف ایجاد این نمایشگاه است.

 فقیهی درباره سایر اهداف نمایشگاه شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: ارائه وام به شرکت های دانش بنیان در راستای تهیه محصولات اولیه خود و همچنین مشاوره حقوقی برای ورود شرکت ها به بازارهای خارجی از جمله اهداف دیگر  برگزاری این نمایشگاه است.

پیدا کردن شرکای خارجی و صادرات محصولات دانش بنیان دغدغه اصلی فناوران 

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری یکی از بزرگترین مشکلاتی که گریبان شرکت های دانش بنیان را گرفته پیدا کردن شریک خارجی و صادرات محصولات فناورانه است و به همین دلیل معاونت علمی با همکاری ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی،  توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد فرهنگ، علم و اقتصاد دانش بنیان در راستای حل این مشکل بزرگ نمایشگاهی تخصصی را به وجود آورده است؛  نمایشگاهی که به گفته شرکت ها توانسته است تا حد زیادی آنهارا به بازارهای خارجی معرفی کند.

هنگامی که میزان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند و حجم بسته های حمایتی آنان بیشتر شود رشد خوبی خواهند داشت و راه صعود خود را به سمت قله های هدف پیدا خواهند کرد؛ به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایجاد رقابت در میان آنها برنامه های متفاوتی از جمله ارائه جایزه مالی در نظر گرفته شده است.

فضای باز تعاملات بین المللی فناورانه برای مبتکران/ بسته‌های حمایتی دست‌انداز‌های شرکت‌های دانش بنیان را رفع می‌کنند

حضور ۴۰ هیئت خارجی برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی 

هریک از شرکت های دانش بنیان که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند دارای مدال مخصوص اشتغال و صادرات هستند و همانطور که گفته شد هدف اصلی ایجاد این نمایشگاه بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان و اتصال آنها به سرمایه‌گذاران و شرکای خارجی است به منظور تحقق این هدف ۴۰ هیئت خارجی از کشورهای مختلف جهان  از جمله  پاکستان،  عراق، مکزیک،  ایتالیا و پرتغال برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و همچنین در نمایشگاه فناورانه از  ۴۰ محصول جدید هم رونمایی شد. 

این نمایشگاه که با حمایت اصلی معاونت علمی تشکیل شده است جوایز خود را از این نهاد دریافت خواهد کرد شرکت های خصوصی دانش بنیان می توانند در آن حضور پیدا کند.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه برخی از مسئولان از جمله حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی از دستاوردهای جدید بازدید کرد و خبر از ایجاد صندوقی جدید به نام پژوهش و فناوری داد.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار