تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 13
«حمیدرضا دهقانی‌نیا» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به پایان رسیده است، گفت مرحله بعدی رجیستری برای مودم‌ها و مسیریاب‌ها انجام می‌شود.

به گزارش آی تابناک : دهقانی‌نیا در مورد قدم بعدی رجیستری موبایل گفت: «رجیستری موبایل تمام شد، اما برای مودم‌ها، دانگل‌ها (مودم‌های کوچک) و روترها (مسیریاب‌ها) در حال هماهنگی هستیم تا به زودی اجرا شود.»

به گفته معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عمده این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی هستند که به زودی با اجرایی شدن رجیستری آنها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد.

این البته در حالیست که امروزه بیشتر مودم‌های همراه و ثابت (TD-LTE) از طریق خود اپراتورها فروخته می‌شوند و معمولا سهم قاچاق در این بازار بسیار اندک است. در نتیجه به نظر می‌رسد که هدف اصلی از راه‌اندازی طرح رجیستری برای مودم‌ها و سایر اقلام دارای درگاه سیم‌کارت، دریافت هزینه‌هایی مانند واردات رسمی و گمرکی است.

رجیستری مودم‌

فاز اول طرح رجیستری از سال گذشته، ابتدا با رجیستر شدن موبایل‌ها آغاز شد و حالا نوبت به مودم‌ها و مسیریاب‌ها رسیده است. فاز اول این طرح در ماه‌های اخیر منجر به قطع فعالیت واردکنندگان رسمی و تسخیر بازار موبایل توسط موبایل‌های مسافرتی شد؛ موبایل‌هایی برای دولت درآمدزایی دارند اما خدمات اضافه‌تری به دولت ارائه نمی‌کنند.

دیجیاتو در نمایشگاه تلکام همین مسئله را با وزیر ارتباطات مطرح کرد و  «محمدجواد آذری جهرمی» در این رابطه گفت:

«سامانه نیروی انتظامی به گمرک متصل نبود و مسافر بودن فرد قابل اثبات نبود. اکنون نیروی انتظامی سامانه تردد خود را به گمرک متصل کرده. از روز شنبه (۱۴ مهر ماه جاری) گوشی مسافری ممنوع نمی‌شود؛ اما اصالت مسافر بودن فرد چک می‌شود. این پروتکل که باید از ابتدا می‌بود، از روز شنبه اجرا می‌شود.»

اکنون باید دید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چگونه و با چه روندی می‌خواهد مودم و سایر اقلام را وارد پروسه طرح رجیستری کند.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار